Gamta už žmogų stipresnė

2014-11-11, Gintaras Ramanauskas, VĮ „Klaipėdos regiono keliai“ Saugaus eismo ir kelių priežiūros skyriaus vyresnysis specialistas

Artėjanti žiema jau primena, kad eismo sąlygos tampa sudėtingesnės. Slidūs keliai, pablogėjęs matomumas – kasdienybė. Ne kiekvienas vairuotojas sugeba apskaičiuoti atstumą iki kitos transporto priemonės, kelyje tampa mažiau pastebimi pėstieji, dviratininkai, vadeliotojai – įvyksta eismo nelaimė. Tai nemalonus įvykis tiek eismo įvykio dalyviams, tiek ir kelininkams, kurie dažniausiai būna „kalti“, jog „žiema užklupo netikėtai“. Žiema – tai toks metų laikas, kada vasariškų kelių nebūna ir yra slidu. Turbūt mažai kas susimąsto, kad norint maksimaliai sumažinti kelio dangos slidumą neužtenka vien tik turėti mechanizmus, darbo jėgą, medžiagas. Esminis faktorius kokybiškai kelių priežiūrai žiemą – finansavimas. Esant tokiam finansavimui didžiausias dėmesys skiriamas valstybinės reikšmės magistraliniams, krašto ir rajoniniams keliams, kuriuose paros eismo intensyvumas didesnis nei 1 000 automobilių. Mažesnio intensyvumo rajoniniai keliai lieka „žiemiški“. Jie, dažniausiai, būna tik nuvalomi, o pabarstomi tik esant ekstremalioms eismo sąlygoms. Finansavimas jau daug metų nedidėja, o kylant kuro, medžiagų, eksploatacinių išlaidų kainoms, kelių priežiūros apimtys mažėja. Stengiantis kuo efektyviau vykdyti kelių priežiūrą bei jos atlikimo kontrolę, kiekviename kelių priežiūros mechanizme yra įrengta palydovinė navigacijos sistema, kuri tiksliai parodo, kokią valandą ir kokiame kilometre kelias buvo tvarkomas. Taip pat šią informaciją galima panaudoti sprendžiant įvairius klausimus, susijusius su kelių priežiūros organizavimu. Kelių priežiūra vyksta griežtai pagal Lietuvos automobilių direkcijos patvirtintą tvarką. Apie priežiūros tvarką, eismo sąlygas keliuose, visuomet galima rasti naujausią informaciją internetiniuose tinklapiuose www.eismoinfo.lt, www.klrk.lt

Žiemos tarnybos darbų apimtys

Žiemos laikotarpiu VĮ „Klaipėdos regiono keliai“ prižiūrės ir valys visus valstybinės reikšmės magistralinius, krašto ir rajoninius, taip pat skirtingų lygių sankryžų jungiamuosius kelius.

Iš viso prižiūrima 1875 km valstybinės reikšmės kelių.

Nuolat bus barstomi magistraliniai, krašto ir rajoniniai keliai, kuriuose eismo intensyvumas yra didesnis kaip 1 000 automobilių per parą. Taip pat barstomi skirtingų lygių sankryžų jungiamieji keliai ir rajoninių kelių pavojingi ruožai.

Priežiūros žiemą tvarka

Magistralinių kelių II priežiūros lygis.

Darbas 4–22 val. naktį, nuo 22 iki 4 val. nedirbama.

Iš viso – 77  km magistralinių kelių.

Krašto kelių II priežiūros lygis.

Darbas 6– 19 val. (nuo 19 iki 6 val. nedirbama).

Iš viso – 456 km krašto kelių.

Rajoninių kelių I priežiūros lygis.

Darbas 6–19 val. naktį, nuo 19 iki 6 nedirbama.

Rajoniniai keliai, kuriuose EI ≥ 1000 automobilių per parą – 118 km.

Rajoninių kelių III priežiūros lygis. Likusieji rajoniniai keliai – 1 224 km nuolat nebarstoma. Valoma  užbaigus darbus pagrindiniuose keliuose. Paprastai po pūgos keliai nuvalomi iki antros dienos vakaro. Barstomi tik intensyvaus eismo rajoninių kelių pavojingi ruožai (staigios įkalnės ir pavojingi posūkiai. Iš viso – apie 89 km rajoninių kelių).

Žiemos tarnyboje dirbs:

4 kelių tarnybos;

59 valymo mechanizmai (traktoriai, greideriai, rotoriai);

22 automobiliai valytuvai-barstytuvai;

13 druskos ir mišinio krautuvų.

 Per žiemą išberiama 2500–3500 tonos druskos. Šiuo metu sandėliuose yra apie 4 252 tonų druskos ir 3 035 m³ druskos–smėlio mišinio.

Žiemai paruošti 4 druskos ir 6 smėlio-druskos sandėliai.

Verta žinoti

Vienas didelis automobilinis barstytuvas (8–9 tonos druskos) per 2 valandas vienu reisu nuvalo ir pabarsto apie 30 km kelio. Vieno tokio mechanizmo reiso kaina – iki 3 000 Lt. 

Kelių priežiūros žiemą ypatumai, kuriuos reikia įsisąmoninti ne tik kelininkams, bet ir vairuotojams:

- kokia stipri bebūtų kelių priežiūra ir kiek daug technikos bedirbtų keliuose, kai sninga ir pusto eismo sąlygos vis vien bus prastos – gamta už žmogų stipresnė;

- kelias nenuvalomas ir nepabarstomas akimirksniu, tam reikia laiko:

magistraliniams keliams – 3 valandų,

krašto keliams – 4 valandų;

- dauguma rajoninių kelių nebarstomi, o valomi tik nuvalius pagrindinius kelius. Jeigu pūga stipri ir trunka ilgai, dalis rajoninių kelių kurį laiką gali būti nevalomi. Pilnai nuvalomi jie  gali būti maždaug per 2 dienas pasibaigus pūgai.

Eismo įvykių statistika rodo, kad eismo įvykių,  kuriuose nukenčia žmonės,  žiemos metu įvyksta mažiau. Visgi 90% atsakomybės  kelyje tenka žmogiškajam faktoriui. Metų laikai, o kartu su jais besikeičiančios meteorologinės sąlygos, turi įtakos transporto priemonių eismo intensyvumui, važiavimo greičiui, nuo kurių priklauso ir eismo įvykių skaičius, jų padariniai. Žiema visiems eismo dalyviams yra pakankamai sudėtingas laikotarpis. Vis dėlto transporto priemonių vairuotojas yra atsakingas ne tik už savo, vežamų keleivių, krovinio saugumą, bet ir už savo darbą, t. y. vairavimą. Vairuoti, vadinasi, numatyti. Sugebėjimas prognozuoti – viena svarbiausių transporto priemonės vairuotojų savybių. Kuo didesnis važiavimo greitis, tuo mažiau lieka laiko stebėjimui, prognozėms ir veiksmams pavojui išvengti. Sumanus vairuotojas greitį moka pasirinkti atsižvelgdamas į eismo sąlygas – važiuoja greičiau, kai galima, lėčiau, kai būtina. Eimo saugumas keliuose yra visų bendras tikslas. Žinant, koks metų laikas yra, vairuotojas turi pasirinkti saugų važiavimo greitį, laikytis didesnio atstumo iki kitos transporto priemonės, pasirūpinti savo transporto priemonės technine būkle. Tuomet sudėjus vairuotojų ir kelininkų pastangas tikrai žymiai sumažinsime skaudžių nelaimių ir netekčių skaičių keliuose.

 

 

 

 


Straipsnio komentarai

Komentarų nėra. Parašyk komentarą pirmasis!
Apklausa
Ar reikėtų siųsti Lietuvos karius į Ukrainą?