Integruotoje pamokoje – dėmesys informacinėms technologijoms ir informatikos specialybei

2016-04-25, Žaneta Jokužytė, Šilutės F. Bajoraičio viešosios bibliotekos Informacijos skyriaus vyr. bibliotekininkė

Balandžio 21 d. Šilutės F. Bajoraičio viešojoje bibliotekoje vyko integruota pamoka „Naujausios informacinės technologijos ir informatikos specialybė bibliotekoje“, dalyvaujant Šilutės M. Jankaus pagrindinės mokyklos 7b ir 7c klasės mokiniams. Kartu su mokiniais pamokoje dalyvavo klasės vadovė Tatjana Saldukienė. Įvarius klausimus, susijusius su informacinėmis technologijomis ir informacijos specialybe, pamoką vedusiam bibliotekinių procesų automatizavimo inžinieriui Donatui Dobilinskui pateikė minėtos mokyklos ugdymo karjerai koordinatorė Edita Bendžiuvienė.

Pirmiausia mokiniams buvo pristatytos elektroninės skaityklės „Amazon Kindle Paperwhite“ Svarbiausias jų privalumas yra tas, kad vienoje skaityklėje telpa nemaža elektroninių knygų biblioteka. Kitas labai svarbus elektroninio skaitymo privalumas – nuolat pasiekiama sukaupta biblioteka. Ja naudotis patogu ne tik namuose, bet ir išvykus į tolimesnę kelionę. Svarbu ir privatumas, nes skaitant elektroninę knygą niekas negali matyti, koks jos pavadinimas. Deja, kol kas nėra plataus lietuviškų elektroninių knygų pasirinkimo.

Integruotoje pamokoje daug dėmesio skirta Šilutės F. Bajoraičio viešosios bibliotekos vykdomam projektui „Bendruomenės „HUB‘as“ bibliotekoje „Atrask savo saviraiškos kodą“. Smulkiau aptartos šio projekto veiklos: „Kūrybiškumo kodas“, „Žinių kodas“, „Elektronikos kodas“, „Multimedijos kodas“ ir „Modeliavimo kodas“. Šios veiklos plačiau aprašytos bibliotekos interneto svetainėje www.silutevb.lt. Norintieji lankyti užsiėmimus čia ras ir kontaktus, kad galėtų iš anksto užsiregistruoti ir dalyvauti šiose įdomiose veiklose.

Mokinius ypač sudomino pademonstruoti judantys robotukai, kuriuos sukonstravo „Elektronikos kodo“ užsiėmimų dalyviai. Biblioteka turi penkis LEGO Mindstorm EV3 programuojamus konstruktorius. Užsiėmimų metu vaikai surenka konstruktorių pagal norimą modelį, vėliau robotą, programuoja, kad jis galėtų atlikti įvairius veiksmus. Vaikai, sugalvoję užduotį, bando sukurti programą, kad būtent tai robotas ir padarytų. Išmokus LEGO robotus surinkti, programuoti, galima toliau gilinti elektronikos žinias, konstruoti pačiam. Užsiėmimų metu lavinami ne tik specialieji įgūdžiai, kaip konstravimas, programavimas, bet kreipiamas dėmesys ir į bendruosius mokinių įgūdžius.

Nemažai dėmesio sulaukė ir pasakojimas apie „Modeliavimo kodo“ veiklas. Jų metu 3 D spausdintuvu dalyviai gali atsispausdinti suprojektuotus objektus. Mokiniams pademonstruoti jau atspausdinti modeliai.

Susirinkusiems parodytas filmukas apie visas bibliotekoje vykstančias veiklas. Atsirado nemažai norinčių lankyti užsiėmimus.

Pamokos pabaigoje D. Dobilinskas mokiniams papasakojo apie informatikos specialybę, kurią jis įgijo studijuodamas Vilniaus Gedimino technikos universitete. Informatikos specialistas yra labai reikalingas bibliotekoje, nes prižiūri programinę įrangą, yra atsakingas už technologijų inovacijas, kompiuterinio raštingumo įgūdžių mokymą ir daugelį kitų svarbių dalykų, be kurių bibliotekos darbas tiesiog nevyktų.

Mokiniams, susidomėjusiems informatikos specialybe, palinkėta daugiau dėmesio skirti matematikos ir informatikos dalykams, nes būtent jų labiausiai reikia studijuojant minėtą specialybę. Informatikos žinios svarbios ir kasdieniniame gyvenime, nes be naujausių informacinių technologijų jau neįsivaizduojame savo įprastos dienotvarkės.


Foto galerija

Straipsnio komentarai

Komentarų nėra. Parašyk komentarą pirmasis!
Apklausa
Ar Lietuvoje reikėtų uždaryti rusakalbių mokyklas?