Autoeletrikai Vilniuje: kur ieškoti kokybiškų paslaugų?

2020-08-06, Pranešimas spaudai
pixabay.com iliustracija
pixabay.com iliustracija
Automobilių elektronikos gedimai vis dažnėja, sudėtingėja ir tampa brangesni remontuoti. Dėl pažeisto vieno ar kito elektros komponento, laido automobilis gali paprasčiausiai daugiau nebevažiuoti. Kiek galima pasikliauti elektronika?

Autoelektrikai Vilniuje - profesionalų paieška

Naujausių automobilių elektros sistema gana panaši į žmogaus nervų sistemą. Žmogaus kūną apraizgę nervai visai taip, kaiptransporto priemonėse būna išsidėsčiusi elektros instaliacija. Beveik dviejų metrų pločio, apie penkių metrų ilgio bei kiek daugiau kaip pusantro metro aukščio automobilio kėbule kartais išvedžiojama daugiau kaip keturi kilometrai laidų. Duomenis surenka arti 200 daviklių, atsižvelgiant į tai, kiek ir kokių moderniausių technologijų automobilyje įrengta.

Už sistemos darbą atsakingas pusšimtis mikroprocesorių. Informaciją apdoroja apie dešimt pagrindinių kompiuterių, tad jei nuplėšime automobilio kėbulą, o kaip korpusą paliksime tik elektronikos komponentus, vaizdas labiau atrodys kaip žmogaus nervų sistemos voratinklis.

Kaip pastebi, profesionalūs autoelektrikai Vilniuje - Ozo servisas, automobilyje yra kelių lygių skaitmeniniai tinklai, kurie kažkuo primena žmogaus smegenis. Kuomet bandome sulenkti kojas, šis noras pirmiausia telkiasi galvos smegenyse, po to keliauja nugaros smegenimis, patekdamas į kojos nervus, nervai sužadina raumenis, o jie sulenkia koją. Panašiu principu veikia ir automobilių šviesos sistema. Paspaudus mygtuką, kuriame susijungia kontaktai ir taipogi atsiranda skaitmeninis kodas. 

Technologijų pažanga

Elektronika atsakinga kone už viską. Prieš trisdešimt metų transporto priemonių elektronikai pakakdavo vos poros šimtų metrų laidų, kadangi dauguma procesų vykdavo mechaniškai. Tarkim, akseleratoriaus pedalas, sujungti su sklende, reguliuojančią kuro bei oro mišinį. Pažangios sistemos leido fizinį abiejų komponentų ryšį panaikinti, kadangi trosą pakeitė keli metrai laidų, keli davikliai bei variklio valdymo kompiuteris. Tokia pat sparti evoliucija neaplenkė ir visų automobilio mazgų.

Kai kurie automobiliai turi bekontakčius stabdžio pedalus. Reiškia, jog spustelėjus stabdžio pedalą jame įrengti davikliai bei jutikliai perduos informaciją stabdžių sistemai, pačiai reguliuojančiai stabdymo jėgą. Kai kuriuose automobiliuose naujausios technologijos ar sudėtingos elektroninės sistemos leidžia stabdžio pedalą pamiršti visam laikui.

Antrosios kartos „Nissan LEAF“ elektromobilis turės „e-pedal“ funkciją, kuri suteikia galimybę greitėti bei stabdyti, dirbant su vieninteliu pedalu. Už stabdymo procesą atsakinga regeneracinė bei autonominė stabdymo sistemos.

Automobilio elektronika išgyvena tikrą pažangą, tad jau nieko nestebins automobilio gebėjimas savarankiškai informuoti apie kiaurą padangą, galimybė į reikiamą kryptį grąžinti pradėjusį slysti automobilį, beraktės atrakinimo ar užvedimo sistemos. Ne ką mažiau panašesnių pavyzdžių galima vardinti bene dešimtimis. Tai supaprastina vairuotojo darbą, galima jausti daugiau komforto ar saugumo, bet tuo pat metu gali sukelti nemenką galvos skausmą.

Kai automobilis prašosi remonto

Gausybę jutiklių ar daviklių turintis automobilis geba pats informuoti apie vienų ar kitų komponento gedimus arba blogą veikimą. Dažniausiu atveju atsiranda bendro pobūdžio įspėjimas. Jis tik praneša jog derėtų ieškoti serviso paslaugų. Atvykus į servisą profesionalūs autoelektrikai automobiliui prijungs diagnostinį kompiuterį, kuris nurodo konkretesnę vietą, kurioje reikėtų ieškoti gedimų, arba konkretų sugedusį komponentą. Visgi netgi tokiais atvejais daug lems žmogiškieji faktoriai.

https://avarinis-atrakinimas.lt/ meistrai patartų pradėti nuo diagnostikos, bet ne mažiau svarbu, kas ja pasirūpins. Dažnas gali neaiškiomis aplinkybėmis gautą klaidos kodą ar aprašymą išsiversti internete, kai patyręs meistras, vos pamatęs klaidą, gali suvokti problemą labai aiškiai. Neretas atvejis, jog konkrečiam automobiliui pasitaiko tipinis to modelio gedimas. Taip pat gana nemažai gelbsti vairuotojai, gebantys įvardinti tikslias aplinkybes, dėl kurių atsirado gedimų.


Straipsnio komentarai

jooo2020-08-06
kai Šilutėje kiek taisiau auto, visi šūdarankiai mechanikai kur iš pirmo karto niekada nesutaisys iki galo, tai tikrai, nors į Vilnių vešk :D Komentaras patinka Komentaras nepatinka
Apklausa
Ar Lietuvoje reikėtų uždaryti rusakalbių mokyklas?