Eismo įvykio deklaracija: parašas dar ne visada reiškia susitarimą

2019-02-21

Draudikai teigia stebintys naują tendenciją: po eismo įvykio užpildytą ir parašais patvirtintą deklaraciją vis dažniau norima keisti, atšaukiant savo pirminę poziciją. Draudimo bendrovės BTA Žalų reguliavimo departamento direktorės Karolinos Karpovos teigimu, kasdien taip persigalvoja bent 1-2 eismo įvykyje dalyvavę vairuotojai, o nuomonės keitimas žalos administravimą pailgina iki gero mėnesio.

„Eismo įvykis, ypač jei jis rimtesnis, dažnai yra stresas vairuotojams – tai viena iš priežasčių, dėl kurių deklaracijose pasitaiko nemažai klaidų, jos vis dar užpildomos neteisingai. Tačiau pastaruoju metu daugėja vairuotojų, kurie net ir formaliai teisingai užpildę deklaraciją ir patvirtinę ją savo parašu, vėliau nori keisti parodymus. Dėl tokio veiksmo draudimo žalos administravimas išsitęsia, tiek kaltininkas, tiek ir nukentėjęs atsiduria nežinioje“, – aiškina K. Karpova.

Dėl streso gali pasiduoti spaudimui

Specialistės teigimu, noras keisti parodymus dažnai motyvuojamas streso ar net šoko būsena, nuomonė taip pat pakeičiama ir pasitarus su artimaisiais, pasikalbėjus su specialistais.

„Tikrai negalima atmesti to fakto, kad ekstremaliomis situacijomis neretai būna žaidžiami galios žaidimai. Jeigu instinktyviai jaučiama, kad kitas žmogus yra silpnesnis, labiau sutrikęs, išsigandęs ir paveiktas streso, galimas dalykas, kad jis patirs spaudimą iš labiau patyrusio ar emociškai pranašesnio asmens. Pažeidžiami dažnai tampa garbingo amžiaus žmonės, mažiau vairavimo patirties turintys ar tiesiog jautresni asmenys“, – aiškina K. Karpova.

Pasak jos, aršumas, psichologinis spaudimas ar net sukčiavimas, mėginant įtikinti kitą žmogų tuo, ko nebuvo, gali apsisukti prieš galios demonstruotojus.

„Praėjus šoko būsenai, atsipeikėjus ir supratus, kas iš tiesų įvyko, žmogus turi teisę kvestionuoti ir keisti savo parodymus. Tiesa, tai nėra paprasta, tam reikia įrodymų, todėl prasideda ekspertizės etapas. Savo praktikoje turime ne vieną nutikimą, kai jau pradėjus remontuoti kliento automobilį, prasideda nežinia, ar jam bus išmokėta išmoka ar ne, nes kitas eismo dalyvis pakeitė parodymus“, –  sako specialistė.

Svarbu nusiraminti ir nebijoti kreiptis pagalbos

BTA specialistės teigimu, po eismo įvykio visų svarbiausia yra nusiraminti ir į situaciją žvelgti su kuo mažiau emocijų.

„Atsitikus eismo įvykiui, jau nieko nebepakeisite, todėl tiesiog įkvėpkite ir pasistenkite adekvačiai įvertinti, ar patys gerai suvokiate situaciją. Jeigu kyla bent menkiausių abejonių, nebijokite kviesti policiją. Vis dar gajus mitas, kad į eismo įvykį iškviesta policija yra pasiruošusi nubausti pažeidėją. Iš esmės policijos pareiga yra padėti jums išspręsti konfliktą ir rasti sprendimą, kartais net padėti tinkamai užpildyti deklaraciją. Tik nepavykus susitarti ar rasti kaltininko yra keliama administracinės teisės pažeidimo byla, pagal kurią ieškoma kaltininko“, – aiškina K. Karpova.

Jei situacijos nepavyksta išspręsti taikiai, reiktų bent jau pasirūpinti visais galimais įrodymais.

„Esant nesutarimui draudikai dažnai gauna visiškai skirtingas istorijas. Tada prireikia papildomų įrodymų. Todėl norint užtikrinti sklandų žalos administravimo procesą, patariame padaryti kuo daugiau įvairiapusių įvykio vietos nuotraukų, labai svarbu užfiksuoti ne tik susidūrimą, bet ir bendrą eismo aplinką, kelio ženklus ar net kelio dangą. Vaizdo registratorius taip pat yra vienas iš esminių įrodymų bylinėjimosi procese“, – pataria K. Karpova.

Pasak specialistės, jei abejojate, jaučiatės netvirtai ar patiriate spaudimą – surinkite kuo daugiau papildomos medžiagos ir nusiųskite ją draudikams, leisdami jiems priimti sprendimą kartu su jumis.


Straipsnio komentarai

stebiuosi2019-02-21
nuoširdžiais ir išsamiais komentarais... Komentaras patinka Komentaras nepatinka
..2019-02-21
dar reikalinga turėti omenyje kai kuriuos keistuolių teatro drąsiųjų kelėnų vingius, kur visos tos keistai skambančios broliškos meilės tapatybės lenda kaip buratinų nosys iš maišo. yra kažkoks papa karlo cechas kur drožiami buratinai. šiauliuose vis demaskuodavo dokumentų padirbinėjimo cechus. matyt kažkaip su tomis Natistinėmis ESesininkų karinėmis bazėmis siejasi. BTA tai yra latvijos bendrovės filialas. Čia jau nežiūrint jų saitų su Viena Insurance Group - kur jau kažkokios baisenybės dedasi su barzdotomis ledi, jungtinių tautų irštva, dokumentiška švarznegerio ir hitlerio tėvyne,tt. Nu žinot dar net sovietiniais laikais sakydavo kad rygoje latvių jau tada beveik nebuvo - oficiali statistika bylodavo kad ten yra 70% rūsų. Negalima pamiršti keistas pasakas iš lūpyčių kurie atseit lygesni negu kiti nes yra kažkaip susieti su gyvulininkystės vagonais tvarkant lietuvių kapus sibire. Atseit kai ištremdavo į misiją sibiras, susitvarkius su kapų problemomis jiems nebūdavo galima grįžti į lietuvą. Sakydavo kad turėdavo kažkaip važiuoti į latviją ir ten gyventi kaip karantine 10 metų. Kažkaip kitoms tautoms tokios taisyklės kryžmiškai negaliodavo. PVZ ištremtiems latviams nebuvo reikalinga važiuoti ir gyventi į lietuvą ar estiją. Tad BTA ir viena insurance group yra vienas iš labai akivaizdžių trojos arklių gyvulinių vagonų dundėjimo aidų. Bet tame ir esmė kad jie tai nieko nedaro taip kas būtų nusikalstama jeigu įstatymai parašyti dviprasmiškai jų pačių su tomis galingomis plunksnomis. Čia negalima galvoti kažkaip kad jie "rašo" kažką. Jie turi "uber alles" įgaliojimus. Čia kalba eina ne tiek apie išimtis, bet apie dirbtinai sukeltą vergovinės santvarkos akluma. Nu jeigu esi komoje - tai ir nematysi nieko. Komentaras patinka Komentaras nepatinka
..2019-02-21
matot viskas kas liečia draudimus ir draudikus irgi yra įdomios dviprasmybės. čia aš kalbu ne tiek į pavardę kur rodo kažkokią kryptį į ostapininkų žydrųjų gilumų žaidimukus ieškant lobių paslėptų aukšto ir žemo rango kėdėse pasodintuose drąsiuose kedžiuose, kėdytėse, kedienėse, kėdėse, tt. Čia užuomina kad turbūt jeigu yra karpovai tai lietuvoje jau turbūt yra ir kokie nors vinetu lakstantys su pavarde "kėdė", jo broliškos meilės filadelfijos gatvių patvorių žmona susizvonkinusi irgi bus "kėdė". Patys pažiūrėkit draudikų tarpininkų sąrašus kur jie turi milijonus kažkokių keistų etatų, kurie akivaizdžiai kažkokie "broliai" lakstantys smaluotais biudžetais - nu jie maitina kažkokių trojos arklių fermas. Gal tik kažkoks įdomus aparatas kur sava kišenė išskaidyta į kišenėles apiforminant ant fiktyvių james bondų, jasonų bournų, tt tapatybių. Nu aišku tada jiems reikalingi ir privatūs pensijų kaupimo "įrankiai", kad galima būtų makliavotis viską atbuline tvarka. Nu tame ir esmė kad yra milijonai fantomasų batų, kur gali bet kada cžv "katinėliai" ateiti ir nepradėti vaikščioti basi, bet būti batuoti.
Nu čia aš ne apie tai, bet apie tai kaip kažkaip niekas neįžiūrėdavo draudikų kaltės visuose draudimo įvykiuose su kuriais jie susieti. Matot lingvistiškai šnekant draudikai irgi yra tarsi šamanai kurie draudžia eismo įvykiui atsitikti, bet jeigu įvykis atsitinka vadinasi jie kažkaip blogai apdraudė.
Kad dokumentas neatspindi "tikrovės" ir "realybės" turėtų būti aišku bet kam, o ne tik išrinktiesiems kurie kaip lygesni negu kiti gali naudotis tais instrumentais kad diegti vergovę ir baudžiavą. Čia kalbama ne tik apie drausminio įvykio dokumentus, bet ir rašytus ir nerašytus įstatymus, konstitucijas, tt.
Komentaras patinka Komentaras nepatinka
Apklausa
Ar reikėtų siųsti Lietuvos karius į Ukrainą?