Rusnės estakados rangovo konkursas vyko tinkamai

2020-01-17, Parengta pagal lrt.lt informaciją
Beveik 9,5 mln. eurų vertės sutartis pasirašyta su „Kauno tiltų“ ir „TEC Infrastructure“ (buvusiu Tiltų ekspertų centru) konsorciumu 2017-ųjų gruodį.
Beveik 9,5 mln. eurų vertės sutartis pasirašyta su „Kauno tiltų“ ir „TEC Infrastructure“ (buvusiu Tiltų ekspertų centru) konsorciumu 2017-ųjų gruodį.
„Rusnės estakados statybos rangovo konkursas vyko tinkamai, todėl jo rengėja Lietuvos automobilių kelių direkcija neturi mokėti baudos, patvirtino Apeliacinis teismas“, - rašo lrt.lt.

Sausio 8 dieną Apeliacinis teimas, kaip ir Vilniaus apygardos teismas pernai spalį, atmetė Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) ieškinį, kuri prašė Kelių direkcijai skirti nenurodyto dydžio baudą, o estakados statybos sutartį palikti galioti.

VPT teismui teigė, kad Kelių direkcija neatliko kelio ruožo geologinių tyrimų, ir tai lėmė išsipūtusią darbų kainą bei papildomų darbų poreikį. Pasak VPT, jeigu Kelių direkcija būtų atlikusi geologinius tyrimus iki konkurso paskelbimo, viso projekto kaina būtų mažesnė.

Abu teismai nutarė, kad VPT nepagrindė šio teiginio. Apeliacinio teismo nutartyje nurodyta, kad pirmosios instancijos teismas (...) tinkamai tyrė ir teisingai įvertino byloje pateiktus įrodymus.

VPT pernai vasarį Kelių direkcijai rekomendavo dėl pažeidimų nutraukti kelio Šilutė-Rusnė estakados statybos sutartį, tačiau direkcija to nepadarė motyvuodama, kad taip būtų sužlugdytas vietos gyventojams svarbus projektas. Beveik 9,5 mln. eurų vertės sutartis pasirašyta su „Kauno tiltų“ ir „TEC Infrastructure“ (buvusiu Tiltų ekspertų centru) konsorciumu 2017-ųjų gruodį. Jo kaina neviršijo suplanuotos lėšų sumos – 10 mln. eurų. Bet dėl papildomų darbų projekto vertė išaugo iki daugiau nei 16 mln. eurų. Sankasos stiprinimo darbų prireikė paaiškėjus, kad po keliu yra durpių sluoksnis. Šiems darbams paskelbus atskirą konkursą, pirmą kartą jis buvo nutrauktas suabejojus jo skaidrumu. Buvo skelbta, kad „Kauno tiltai“ galėjo iš anksto žinoti, jog vėliau bus skelbiamas papildomas sankasos stiprinimo konkursas ir dėl to pasiūlė mažesnę kainą.

Tačiau Kelių direkcija aiškino, kad antrojo konkurso poreikis išaiškėjo vėliau. Konkursą pakartojus, jį laimėjo Vilniaus statybos bendrovė „Tilsta“, kuri pasiūlė 6,3 mln. eurų kainą.

Sankasos stiprinimo darbai jau yra baigti. Rekonstruojamą kelią iki estakados planuojama užbaigti liepos-birželio mėnesiais. Šiuo metu darbai estakados prieigose nevysta ir bus atnaujinti kovo 15 dieną.


Straipsnio komentarai

Komentarų nėra. Parašyk komentarą pirmasis!
Apklausa
Ar reikėtų siųsti Lietuvos karius į Ukrainą?