Autoelektrikai Vilniuje darbo nestokoja: elektronika – subtiliausia automobilio dalis

2020-08-20
pixabay.com iliustracija
pixabay.com iliustracija
Sutikite, į asmenį, teoriškai galintį vairuoti, bet tokia galimybe nesinaudojantį, dažnai žiūrima su nuostaba. Juk nuosavas automobilis suteikia gyvenimui komforto bei išsprendžia daugelį kasdienių problemų (kitame miesto gale esantis darbas, vaikų popamokinė veikla ir panašiai). Tiesa, nuosavas automobilis yra neatsiejamas nuo šio priežiūros bei remonto būtinybės. Profesionalus autoelektrikas Vilniuje - Ozo Servisas turėtų atsidurti jūsų telefono kontaktų sąraše. Kad ir kaip nesinorėtų, tačiau šiuolaikiniai automobiliai, „pripumpuoti“ įvairios elektronikos, genda. O pastarosios remontas – itin atsakingas uždavinys, kurio atlikimą patikėti derėtų tik šios srities profesionalams.

Elektronika automobiliuose – komfortas ir…problema

Atidaryti automobilio langą sukiojant rankenėlę keletą kartų gal ir įdomu, tačiau automatiniai langai šiandien atrodo savaime suprantamas dalykas, o ne prabangos elementas, prieinamas tik aukštesnės klasės automobiliuose. Tas pats galioja ir komfortiškos temperatūros palaikymui automobilio salone bei kitoms funkcijoms, kurių dėka ne tik pasiekiama reikiama vieta, bet ir mėgaujamasi kelione. Minėtos funkcijos, kaip ir valytuvai, kėdžių ar veidrodėlių reguliavimas, modernus automobilių atrakinimas bei kita – tai ir yra sudėtinga automobilio elektronikos sistema, kurios net menkiausias gedimas gali  išvesti transporto priemonę „iš rikiuotės“. Ironiška, jog problema su pačiu mažiausiu laideliu gali ne tik sutrikdyti konkrečios funkcijos veikimą, bet ir apskritai neleisti automobiliui pajudėti iš vietos.

Mūsų tėvai ar seneliai vieną ar kitą atsiradusį automobilio gedimą nesunkiai „neutralizuodavo“ patys, net ir nebūdami tos srities specialistais. Tuo tarpu šiandien jie tegali skėsčioti rankomis: automobiliuose yra tiek daug elektronikos, kurios veikimas savamoksliams „meistrams“ nėra suprantamas. Neaišku, kas sugedo, o ką jau kalbėti apie remontą! Sugedus automobiliui ir turint įtarimą, jog tai – elektronikos problema, reikėtų nedelsiant kreiptis į autoservisą. Pasisekė tiems vairuotojams, kurie turi patikimų meistrų kontaktus. Šioje rinkoje – daug įvairaus „plauko“ meistrų, tad reikia atsakingai rinktis, kam patikėti savo automobilio „sveikatą“, kuri, sutikite, tiesiogiai įtakoja ir vairuotojo savijautą. Jei vis dar blaškotės nuo vieno autoserviso prie kito, pažįstamų rekomendacijos – vienas iš patikimiausių variantų ieškant patikimo autoelektriko.

Kokią „duoną valgo“ autoelektrikai?

Ne veltui autoelektrikas neretai yra pavadinamas vienu svarbiausių darbuotojų autoservise. Jei elektroniką ketina remontuoti tas pats meistras, kuris ką tik pakeitė ratus ar tepalus, derėtų dar kartą gerai pagalvoti, ar į tokių „specialistų“ rankas norima patikėti savo automobilį. Šiam darbui reikia turėti ne tik atitinkamų teorinių „žinių“ bagažą bei šias nuolat tobulinti praktiškai, bet ir domėtis naujovėmis, susijusiomis su automobilių elektronikos sistemomis. O ši sritis tobulėja sunkiai suvokiamais tempais. Tad autoelektrikas, dirbęs šį darbą prieš kelioliką metų, šiandien, neinvestavęs pakankamamai laiko bei pastangų į žinių atnaujinimą, vargu ar galėtų pasiūlyti aukštos kokybės paslaugas.

Autoelektriko atliekami darbai apima elektroninių valdymo sistemų bei elektros įrangos remontą, elektros įrenginių instaliaciją. Signalizacijos montavimas, laidų taisymas, elektroninio valdymo bloko remontavimas, tam tikrų elektronikos prietaisų sumontavimas, automobilio diagnostika – tik keletas konkrečių darbų, kuriuos atlieka  autoelektrikai. Pastarieji sudėtingai skambėti gali net ir labiausiai užkietėjusiems autofanams. Tačiau juk patiems taisyti ir įvardinti, kas konkrečiai su automobiliu yra negerai, nereikės. Tai – jau aptariamos srities specialisto uždavinys.

Kompiuterinė automobilio diagnostika, kurios užduotis – įvardinti konkrečius transporto priemonės gedimus – vienas iš paminėtų autoelektriko atliekamų funkcijų. Tiesa, dažnas vairuotojas, šiek tiek nusimanantis informacinėse technologijose ir įsigijęs reikiamą įrangą, bando automobilio „ligų“ diagnostika užsiimti savarankiškai. Tiesa, specialistai į šią praktiką žiūri gana skeptiškai, vadindami tai savotišku būrimu iš kavos tirščių, kai, neturint pakankamai žinių, bandoma atspėti, ką slepia vienos ar kitos klaidos kodas. Sąmoningas vairuotojas, kompiuterinę diagnostiką pas profesionalius autoelektrikus turėtų atlikti kartą per metus. Net ir tokiu atveju, jei automobilio veikimas nekelia įtarimų. Reguliari profilaktika gali padėti užbėgti už akių rimtesniems automobilio gedimams.


Straipsnio komentarai

Komentarų nėra. Parašyk komentarą pirmasis!
Apklausa
Ar reikėtų siųsti Lietuvos karius į Ukrainą?