Žaidimai pamokose: laiko švaistymas ar rimta veikla?

2022-02-20, Šilutės Žibų pradinės mokyklos logopedė metodininkė Lina Gutauskienė, socialinė pedagogė metodininkė Daina Macijauskienė
Suprasdamos, kad žaidimai pamokose nėra tik linksmybės ir laiko švaistymas, o labai naudinga ir vaikams įdomi bei įtrauki veikla pamokose. Autorės nuotr.
Suprasdamos, kad žaidimai pamokose nėra tik linksmybės ir laiko švaistymas, o labai naudinga ir vaikams įdomi bei įtrauki veikla pamokose. Autorės nuotr.
Pažaiskime! Šis kvietimas tai daryti pamokoje, kur vyksta „rimta veikla“ atrodo truputį keistai, tačiau ir pedagogai, ir mokslininkai teigia, kad žaidimų nauda pamokoje yra didžiulė.

Žaidimai, siejami su praktine patirtimi, padeda vaikams žymiai lengviau suprasti iš pirmo žvilgsnio atrodančius „sudėtingus akademinius dalykus“, padeda juos lengviau įsisavinti. Mokymosi per žaidimus patrauklumą didina ir netradicinių erdvių bei šiuolaikiškų, įdomių priemonių panaudojimas pamokose. Kada vaikams pamokoje yra įdomu, smagu, patrauklu, o ugdytojas geba juos sudominti dėstomu dalyku ir įtraukti aktyviai veiklai pamokoje, tada vyksta lengvesnis žinių įsisavinimas, gerėja mokinių akademiniai pasiekimai. Žaidimai pamokose ne tik gerina mokinių mokymosi rezultatus, bet per žaidimą yra ugdomas ir mokinių kūrybiškumas, greitas mąstymas, lavinami bendravimo ir veikimo komandoje įgūdžiai.

Suprasdamos, kad žaidimai pamokose nėra tik linksmybės ir laiko švaistymas, o labai naudinga ir vaikams įdomi bei įtrauki veikla pamokose, Šilutės Žibų pradinės mokyklos mokytojos ir pagalbos mokiniui specialistės parašė Erasmus+ projektą „ŽAIDIMAI PAMOKOSE - iššūkiai ir apdovanojimai“. Prie šio tarptautinio projekto prisijungė ir kolegos iš Rumunijos, Ispanijos, Turkijos ir Italijos mokyklų.

Pirmasis šalių partnerių susitikimas įvyko senoviniame gražiame, netoli Palermo įsikūrusiame Castelvetrano miestelyje. Atvykusių mokyklų delegacijos turėjo galimybę ne tik apsilankyti Castelvetrano ikimokyklinėje įstaigoje, pradinėje ir pagrindinėje mokyklose, susipažinti su Italijos švietimo sistema, bet ir stebėti žaidybines veiklas matematikos, pasaulio pažinimo ir anglų kalbos pamokose, semtis patirties iš Italijos kolegų. Apskrito stalo susitikimų metu šalių delegacijos dalinosi ir savo patirtimi,  dalyvavo pamokų, kuriose naudojami žaidimai, filmuotos medžiagos peržiūrose, keitėsi įvairiomis žaidimų idėjomis pamokose bei dalyvavo diskusijose.

Projekto dalyviai, remdamiesi savo asmenine pedagogine patirtimi, moksliniais tyrimais, stebėtomis Italijos kolegų vedamomis pamokomis, vieningai sutarė, kad žaidimo ir mokymosi sąsajos yra labai svarbios vaikų ugdyme, mokymosi pasiekimų gerinime. Žaidimas nuo pat ankstyvos vaikystės yra natūralus vaiko poreikis ir gyvenimo būdas, todėl suaugusieji turi išmokti vadovauti žaidimams, kad pastarieji duotų vaikams naudos ir leistų jiems pasijusti laimingiems.


Straipsnio komentarai

Komentarų nėra. Parašyk komentarą pirmasis!
Apklausa
Ar reikėtų siųsti Lietuvos karius į Ukrainą?