Už 26,25 milijonus eurų pastatytas kelias išlaikė vos keletą metų

2018-09-26, lakd.lrv.lt
Informaciją apie milžiniškas sumas, išleistas kelio, kuris akivaizdžiai nekokybiškas, statybai, kelia teisėtą visuomenės pasipiktinimą. Autorių nuotr.
Informaciją apie milžiniškas sumas, išleistas kelio, kuris akivaizdžiai nekokybiškas, statybai, kelia teisėtą visuomenės pasipiktinimą. Autorių nuotr.
Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (LAKD) informavo susisiekimo ministrą Roką Masiulį, kad visos už Panemunės aplinkkelio projektą atsakingos grupės įpareigotos per dvi savaites pateikti konkrečius techninius pasiūlymus, kaip ištaisyti atsiradusius defektus ir užtikrinti kelio sankasos stabilumą. Valstybinės reikšmės magistralinio kelio A12 Ryga–Šiauliai–Tauragė–Kaliningradas ruože nuo 183,90 iki 187,90 km (Panemunės miesto rytinis aplinkkelis) LAKD ekspertai nustatė akivaizdų broką. Kelias, kurio statyba kainavo  26,25 mln. eurų, per trejus metus po pridavimo vietomis yra įdubęs apie 1 metrą.

„Informaciją apie milžiniškas sumas, išleistas kelio, kuris akivaizdžiai nekokybiškas, statybai, kelia teisėtą visuomenės pasipiktinimą. Tai nusikalstamas švaistymas ir neūkiškumas, todėl defektai privalo būti ištaisyti. Girdime kelininkų nepasitenkinimą dėl ministerijos jiems išsakomos kritikos, tačiau statytojų įmonės privalo suprasti – laikas, kai buvo galima dirbti nekokybiškai, baigėsi“, – sakė susisiekimo ministras R. Masiulis.

Pasak laikinai LAKD direktoriaus pereigas einančio Vitalijaus Andrejevo, gavusi ekspertų išvadas dėl akivaizdaus broko, atsiradusio Panemunės miesto rytiniame aplinkkelyje, LAKD išsikvietė šio projekto vykdytojus. Susitikime dalyvavo projektuotojų UAB „Kelprojektas“, rangovų AB „Latvijas tilti“ ir UAB „Kauno keliai“ bei techninę priežiūrą atlikusių UAB „Kelvista“, UAB TAEM ir UAB „Tiltų ekspertų centras“ atstovai.

„Susitikimo dalyviai buvo supažindinti su ekspertų išvadomis dėl defektų. Lauksime rangovų atsakymo bei techninių sprendimų, kaip ištaisyti broką. Šiuo metu kelią būtų galima eksploatuoti tik su didelėmis išlygomis – turėtų būti pritaikytos papildomos priemonės ir apribojimai, kurie užtikrintų eismo dalyvių saugumą“, – sakė LAKD vadovas V. Andrejevas. Ekspertų išvadose rašoma, kad pastebėtos ryškios kelio sankasos deformacijos – kelio „sėdimas“, dėl ko akivaizdžiai matomi kelio dangos geometriniai pakitimai, t. y. deformuoti kelio išilginis ir skersinis profiliai ir kelio elementų, t. y. apsauginių atitvarų, tvorų ir apšvietimo tinklo, defektai.

Panemunės miesto rytiniame aplinkkelyje yra nutiestas 4 km ilgio kelio ruožas bei pastatytas 0,463 km ilgio tiltas per Nemuno prataką ir 0,085 km ilgio estakada. Projektas, kurio vertė  26,25 mln. eurų, baigtas ir darbai priimti 2015 m. liepos 8 d.


Straipsnio komentarai

kam2018-09-27
reikalingas ,,didžiausio" Lietuvos miesto aplinkkelis? Kas juo važiuos? Komentaras patinka Komentaras nepatinka
Rimas2018-09-27
Atimti visą turtą iš jų ir ant ko per rašytas. Atiduoti rusams, tegul atidirbineja šachtoje Komentaras patinka Komentaras nepatinka
algis2018-09-26
sodink nieksus i kalejima Komentaras patinka Komentaras nepatinka
Apklausa
Ar reikėtų siųsti Lietuvos karius į Ukrainą?