Rusniškiams reikės iškentėti dar du potvynius, o paskui riedės automobiliai į salą nauja estakada

2018-10-24, G. Pilaitis, lrytas.lt
Per potvynių užliejamą Šilutės-Rusnės kelio ruožą statomos estakados karkasas sumontuotas. Autoriaus nuotr.
Per potvynių užliejamą Šilutės-Rusnės kelio ruožą statomos estakados karkasas sumontuotas. Autoriaus nuotr.
Rusnės gyventojai pasveikino estakadą į jų salą statančius statybų bendrovės „Kauno tiltai“ specialistus, iškėlusius pabaigtuvių vainiką ant sumontuoto sijų karkaso, kurį laiko į žemę įkaltų polių kolonos. Statybininkai žada visus darbus baigti iki kitų metų gegužės vidurio - tada vienintelė apgyvendinta Lietuvos sala bus sujungta su žemynu.

Statytojams – šiltos kojinės

Pabaigtuvių vainiką ant Šilutės-Rusnės kelyje statomos estakados karkaso iškėlusius „Kauno tiltų“ ir statybų įmonės „Alkesta“ darbuotojus šiltai pasveikino šio statinio ilgai laukę Rusnės salos gyventojai. Statybininkams įteiktos moterų numegztos šiltos vilnonės kojinės. „Šis kelio ruožas bus rekonstruojamas ir žiemą. Nenorime, kad šalčiai pristabdytų mums gyvybiškai svarbaus objekto statybos. Šiltai aprengti žmonės dirbs žvaliau, numegsime jiems ir pirštinių, jeigu tik reikės“, - kalbėjo estakados statybą akylai kontroliuojanti Rusnės seniūnė Dalia Drobnienė. Rekonstruojamo kelio ruože Šilutė-Rusnė statoma 750 metrų ilgio estakada, iškilusi ant 435 į žemę įgręžtų polių, ant jų sumontuota 18 galvenų. Kiekvieną galveną sudaro keturios kolonos su rigeliais, ant jų užklotos gelžbetonio sijos. Estakadai prireikė 170 tokių sijų.

Stebi potvynius ir meldžiasi

Asfaltuotas kelias, kuriame statoma estakada, yra vienintelis, vedantis į Rusnę. Žemiausią 400 metrų ilgio ruožą kiekvieną rudenį ir pavasarį užlieja patvinę Nemuno žemupio vandenys. Tada žmones ir autotransportą užlietu kelio ruožu ant platformų į salą perkelia traktoriai. Lengvieji automobiliai užlieta kelio juosta gali važiuoti, kai vanduo virš plento pakyla iki 15 centimetrų. Traktoriais jie keliami, kai vandens gylis pasiekia 80 centimetrų. „Vandens lygiui šoktelėjus virš metro – autotransporto eismas draudžiamas. Tada rusniškiai gyvena aklinai atkirsti nuo žemyno – meldžiasi ir laukia potvynio pabaigos“, - pasakojo D. Drobienė. Per potvynius, Atmatos upei išsiliejus į pievas, žemiausia Šilutės-Rusnės kelio atkarpa kasmet apie 40 dienų būna apsemta ir nepravažiuojama lengvaisiais automobiliais. Tada rusniškiai negali laiku nutvykti į darbą, gaišta laiką eilėse laukdami, kada traktoriai juos perkels.

Estakada jau sumontuota

Automobilių kelių direkcija buvo pareiškusi, jog semiamam keliui tvarkyti ras lėšų tik 2020 metais. Tuomet rusniškių nervai neišlaikė - siekdami atkreipti dėmesį į daugybę metų nesprendžiamą problemą, jie piketavo prie Seimo rūmų, skandavo šūkius: „Trokštame susijungti su Lietuva“. Po to reikalai pajudėjo - estakados per užliejama ruožą ir 1,8 kilometrų ilgio kelio juostos rekonstravimo projektui skirta 9, 4 mln. eurų. Čia dabar pluša Susisiekimo ministerijos konkursą laimėjusi ūkio subjektų grupė, kurioje pagrindiniu smuiku groja „Kauno tiltai“. Šiame kelio ruože bus įrengta nauja dangos konstrukcija, maždaug 1,8 kilometro ilgio atkarpą numatyta paaukštinti. Žemiausiame potvynių užliejama kelio ruože dviejų eismo juostų estakada iš gelžbetonio konstrukcijų jau sumontuota.

Privalės atsodinti medžius

Kitas darbų etapas – uždengti estakados karkasą patvariomis betono plokštėmis, užlieti asfalto danga. Statybininkų technikai reikalinga kelio atkarpa tokiomis plokštėmis išklota laikinai. Nemuno deltos regioninio parke didėja turistų srautai, tad projektuotojai atsižvelgė ir jų poreikius – Šilutės-Rusnės keliu ir per estakadą bus nutiestas 4,5 kilometrų ilgio pėsčiųjų ir dviratininkų takas. Numatyta kelkraščiuose iškirsti 228 pavojų saugiam eismui keliančius medžius. Statybų pabaigą, tiek pat medžių palei rekonstruojamą 5 kilometrų ilgio kelio ruožą kelininkai privalės atsodinti. Toks pamario vietovės kraštovaizdžio atkūrimo planas fiksuotas Automobilių kelių direkcijos ir Valstybės saugomų teritorijų tarnybos memorandume. Medžiai abipus rekonstruojamo kelio išpjauti dar nesulapoję.

Žada užtikrinti susisiekimą

Statybos parengiamųjų darbų pradžia buvo atidėliojama dėl nesutvarkytų dokumentų, bet paskui reikalai pajudėjo. Rusniškiams dar reikės iškentėti šio rudens ir kitų metų pavasario potvynius. „Kauno tiltų“ vadovai tvirtina, jog visos problemos jau išspręstos, kitų metų vasarą automobiliai esą jau galės važiuoti rekonstruotu Šilutės-Rusnės keliu ir naująja estakada. Susisiekimo ministras Rokas Masiulis kartoja  tą patį: „Užliejamas kelias – skaudi problema Rusnei. Apmaudu, kad tiek metų tūpčiota vietoje kalbant apie estakadą. Kitąmet susisiekimas su Rusne, bus užtikrintas“. Lengvųjų automobilių nemokamo kėlimo per užliejamą Šilutės-Rusnės kelio ruožą sąnaudos Automobilių kelių direkcija visą laiką kompensuoja iš valstybės biudžeto. Pernai tam iš Kelių priežiūros ir plėtros programos skirta 250 tūkst. eurų.

Taupumas virto nuostoliais

Žvelgdami į statomą estakada rusniškiai, anaiptol, negalvoja, kad išmaldautas objektas – išskirtinė premjero Sauliaus Skvernelio vyriausybės dovana vienintelei šalies salai, kurioje gyvena žmonės. Paklausta, ar visų valstybės jau skirtų lėšų kilnoti žmones ir transportą per užliejamą kelią pakaktų tokiai estakadai, D. Drobnienė tik šypsojosi ir sakė nebenorinti prisiminti anų laikų. „Tų pinigų neskaičiavome, bet įvertinus visus mūsų bendruomenės, taip pat ir kelininkų nuostolius bei nepatogumus, manau, jų užtektų šešioms estakadoms“, - svarstė Rusnės seniūnė. Šilutės-Rusnės kelyje statomos estakados ilgio atkarpoje autotransporto eismas šiuo metu apribotas – rekonstruojamu keliu galima važiuoti iki 50 kilometrų per valandą greičiu.


Straipsnio komentarai

Komentarų nėra. Parašyk komentarą pirmasis!
Apklausa
Ar reikėtų siųsti Lietuvos karius į Ukrainą?