Taksi ir pavėžėjams – palankesnės sąlygos konkurencijai

2019-04-10, sumin.lrv.lt

Vyriausybė posėdyje pritarė Susisiekimo ministerijos siūlymui aiškiau apibrėžti keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais veiklą bei patikslinti keleivių vežimo už atlygį pavėžėjų ir taksi paslaugų teikimo sąlygas.

„Siekdami užtikrindami keleivių vežimo lengvaisiais automobiliais rinkoje sąžiningą konkurenciją, tiksliname keleivių vežimo sąlygas taksi ir pavėžėjams. Tikimės, kad siūlomi pakeitimai taip pat turės teigiamą poveikį keleivių vežimo lengvaisiais automobiliais verslo plėtrai“, – teigia susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Siūloma, kad keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais veiklą galėtų vykdyti tik fiziniai asmenys, naudodamiesi keleivių vežimo organizatoriaus paslaugomis. Kelių vežimo organizatoriumi galės būti net tik fizinis ar juridinis asmuo, bet ir kita svetur įregistruota organizacija. Organizatoriai tarpininkaus elektroninių ryšių priemonėmis sudarant sutartis tarp vežėjų ir keleivių dėl vežimo lengvaisiais automobiliais už atlygį.

Vežant keleivius už atlygį lengvaisiais automobiliais pagal užsakymą prieš kelionę sutarta kaina negalės kisti kelionės metu. Taip siekiama atskirti keleivių vežimo lengvaisiais automobiliais taksi paslaugas nuo keleivių vežimo lengvaisiais automobiliais pagal užsakymą paslaugų ir išvengti galimų sukčiavimo atvejų, kai norima pasinaudoti taksi paslaugomis, tačiau atvyksta pavėžėjas.

Vežėjams bus išduodami leidimai vykdyti veiklą atitinkama transporto priemone – lengvuoju automobiliu arba lengvuoju automobiliu taksi.   Su viena transporto priemone ateityje būtų galima vykdyti tik vienos rūšies veiklą. 

Lengvaisiais automobiliais taksi paslaugas teikti bus galima kelių transporto priemonėmis, turinčiomis ne daugiau kaip 9 sėdimąsias vietas, įskaitant ir vairuotojo vietą.

Numatoma, kad vairuotojai vežti keleivius už atlygį lengvaisiais automobiliais galėtų tik turėdami ne mažesnį kaip 2 metų vairavimo stažą. Taip siekiama užtikrinti tinkamą keleivių vežimo paslaugų kokybę ir svarbiausia keleivių saugumą.

Siūloma, kad vežėjui leidimas vykdyti keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais taksi veiklą būtų laikomas išduotu jau kitą dieną nuo pranešimo apie ketinimą vykdyti šią veiklą pateikimo savivaldybės vykdomajai institucijai dienos.

Leidimai lengvaisiais automobiliais taksi ir pavėžėjimo veiklai vykdyti šiuo metu išduodami savivaldybėse, nuo 2020 m. liepos mėnesio juos centralizuotai išduos Lietuvos transporto saugos administracija prie Susisiekimo ministerijos.

Visiems šiems  Kelių transporto kodekso pakeitimams dar turės pritarti Lietuvos Respublikos Seimas.


Straipsnio komentarai

..2019-04-10
matot pats žodis "taksi" yra iš graikų kalbos, kur reiškia tvarką, tvarkingumą, gražumą, tt.. Čia yra sukuriamos "darbo" vietos kuri tarnaus kaip priedanga suskilusioms geldoms ganyti trojos arklių fermas. Jos įsilies tvarkingai į kažkokius kitus mechanizmus. Paimkit pvz tą straipsnį šiandien kur rašė apie užsieniečius plūstančius į lietuvą. Nu galvokit apie niujorko taksi. Tie laikai senai praėjo kai De Niro vaidino amerikiečių taksistą. Matyt jau tada ir buvo to filmo toks tikslas kad daryti įspūdį kokie tie vietiniai amerikiečiai kažkokie psichopatai, iškrypėliai, tt... Visos tos "pavežėjų" kompanijos yra gi importinės, net jeigu ir forminamos naudojantis kažkokių rakštisteinų stalčių lobynais. Matai tokios stebuklingos technologijos, bet seno pavyzdžio teisės buvo matyt irgi kažkuom stebuklingos vežiojant ir varant vėžį. Paimkit pavyzdžiui glaudžiai susietą industriją - draudikus. Ten irgi milijonai tarpininkų etatų "dirba". Komentaras patinka Komentaras nepatinka
Apklausa
Ar reikėtų siųsti Lietuvos karius į Ukrainą?