Kelių rinkliava leistų kasmet papildomai surinkti per 60 mln. eurų

2019-06-03, sumin.lrv.lt

Pažangi europinė kelių rinkliavos (angl. e-tolling) sistema, kurią Susisiekimo ministerija siūlo naudoti apmokestinant Lietuvos magistraliniais keliais važiuojančias sunkiasvores transporto priemones, leistų valstybei kasmet papildomai surinkti per 60 mln. eurų. Tačiau šios lėšos prarandamos, jau antrus metus Lietuvoje nepriimant teisės aktų pakeitimų, būtinų naujajai sistemai įteisinti.

„Kelių rinkliava, palyginti su vinjetėmis, būtų neabejotinai teisingesnė kelių naudotojų atžvilgiu, be to, padėtų valstybei generuoti nemažai papildomų lėšų, svarbių šalies keliams finansuoti. Apmaudu, kad Seimas dėl nesuprantamų priežasčių nuo 2017 m. atidėlioja parengtų ir pateiktų svarstyti reikiamų įstatymų pakeitimų priėmimą. Delsiant įteisinti kelių rinkliavą, kasmet netenkama per 60 mln. eurų, t. y. sumos, už kurią būtų galima kasmet papildomai išasfaltuoti apie 200 km žvyrkelių“, – teigia susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Nauja apmokestinimo sistema priklausytų ne nuo kelionės laiko, bet nuo transporto priemonės nuvažiuoto atstumo, todėl būtų proporcinga transporto priemonių naudojimuisi keliais ir leistų surinkti daugiau pajamų. Šią sistemą Lietuvoje bus galima pradėti kurti, kai jos įvedimui pritars Seimas.

Kelių rinkliavai įvesti reikės sukurti elektronines priemones, leidžiančias proporcingai apmokestinti transporto priemonių savininkus ir valdytojus pagal tai, kiek faktiškai šių transporto priemonių važiavimas turėjo įtakos kelių infrastruktūros nusidėvėjimui. Šios sistemos sukūrimo ir įdiegimo paslaugos bus perkamos viešųjų pirkimų būdu.

Preliminari kelių rinkliavos projekto įgyvendinimo kaina 130 mln. eurų. Numatoma, kad šios išlaidos atsipirktų maždaug per dvejus metus. Projektą numatoma finansuoti Kelių priežiūros ir plėtros programos bei valstybės biudžeto lėšomis.

Įgyvendindamos ES direktyvas, šiuo metu daugelis ES šalių jau taiko kelių rinkliavas kaip socialiai ir aplinkosaugos požiūriu teisingesnį apmokestinimo būdą, atitinkantį ES principus „naudotojas moka“ ir „teršėjas moka“. Analizuojant Lietuvos galimybes įdiegti kelių rinkliavos sistemą, buvo atlikta galimybių studija, išnagrinėta Austrijos, Lenkijos, Slovakijos ir Vokietijos patirtis.

Šiuo metu Europos Parlamente svarstoma nuo 2023 m. gruodžio 31 d. ES šalyse panaikinti visas vilkikams taikomas vinjetes ir uždrausti naujų vinječių įvedimą nuo ES direktyvos pakeitimo įsigaliojimo dienos. Todėl tikėtina, kad ES šalys, šiuo metu dar naudojančios vinječių sistemas, privalės jų atsisakyti.


Straipsnio komentarai

..2019-06-03
Bet kaip įdomiai aiškina ostapininkai. "lėšos prarandamos". Tarsi pinigai mėtosi po kojomis tik jie tingi pasilenkti ir paimti. Nu gal netingi. Jie negali lenktis neapsiforminę lenkimo įstatymiškai. Tai yra jeigu bandys dabar paimti tuos pinigus tai skaitytusi kaip vagystė, plėšikavimas, robin hoodai, tt. Tad čia ir yra neblogas pavyzdys kaip veikia vor v zakone. Juos negali pagauti kai jie vagia, nes kai prasideda vagystės tada būna proto kratymo šaukštai po pietų. Jie išsiasfaltuoja gerų ketinimų drąsiuosius kelius tam kad jūs nusipirkę tą tiltą kaip tokie kupranugariai perneštumėtė juos per griovius ir dar už juos pasakytumėte "op". Iš kur čia tiek tų sunkiasvorio transporto? Nu tame ir esmė kad visas sunkiasvoris transportas ir yra karinis transportas. Naujos kartos gyvuliniai vagonai, kuriems jau nebereikia bėgių. Saulės mūšio transporto sistemos. Komentaras patinka Komentaras nepatinka
Citizen 2.02019-06-03
Aha. Kiekvienam per estakadą pravažiavusiam 50 centų + PSM (Pridėtinis Skverno Mokestis). Ir atsipirks greitai Komentaras patinka Komentaras nepatinka
Apklausa
Ar Lietuvoje reikėtų uždaryti rusakalbių mokyklas?