Laivyba vidaus vandenimis taps paprastesnė

2019-07-30, sumin.lrv.lt

Laivyba Lietuvos vidaus vandenimis taps paprastesnė – Susisiekimo ministerijos iniciatyva pakeistas Vidaus vandenų transporto kodeksas, kuris palengvina asmeninių ir pramoginių laivų registravimo bei techninės apžiūros sąlygas, taip pat užtikrina šių procesų skaidrumą.

„Naujų kodekso nuostatų tikslas – sumažinti administracinę naštą tiek asmeninių, tiek  pramoginių laivų savininkams. Keičiasi ir burinių jachtų techninių apžiūrų vykdymo tvarka, kuri taps paprastesnė ir skaidresnė. Tikimės, kad supaprastinti reikalavimai paskatins aktyvesnę ir saugesnę laivybą“, – sako susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Vidaus vandenų laivų registre bus neregistruojami sportiniai laivai ir šie pramoginiai laivai: vandens dviračiai, irklinės valtys, nepriklausomai nuo jų ilgio, burinės jachtos, kurių ilgis mažesnis kaip 6 metrai, valtys su pakabinamaisiais elektros varikliais, irkliniai turistiniai plaustai, kurių keliamoji galia ne didesnė kaip 500 kg, kitose šalyse registruotos vidaus vandenų transporto priemonės.

Atnaujintas kodeksas aiškiau reglamentuoja techninės apžiūros reikalavimus. Pakeitimais nustatyta vidaus vandenų transporto priemonių pirminių, periodinių ir neeilinių techninių apžiūrų tvarka, periodiškumas, apžiūrų galiojimo terminai, numatyti vykdytojai, kurie išduos atitinkamus dokumentus. Nustatyta, kad technines apžiūras atliks Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA), o burinių jachtų technines apžiūras – LTSA atestuoti juridiniai asmenys, kitos organizacijos ir jų padaliniai.

Supaprastinti reikalavimai asmeniniams ir pramoginiams laivams – šioms transporto priemonėms techninės apžiūros nereikės, jei jos nebus naudojamos komerciniais tikslais ir plaukios tik vidaus vandenų plaukiojimo rajone. Laivybos saugai užtikrinti tokių laivų techninės būklės ir jų aprūpinimo įrangos atitikimas reikalavimams galės būti tikrinamas bet kuriuo metu eksploatuojant laivus. Pažymėtina, kad techninė apžiūra asmeniniams ir pramoginiams laivams bus reikalinga, jei šie laivai plaukios valstybinės reikšmės arba vietinės reikšmės vidaus vandenų keliais.

Kodekse nustatyti vidaus vandenų transporto priemonių plaukiojimo rajonai. Tai įtvirtina galimybę burinėms jachtoms ir kitiems atitinkamos projektavimo kategorijos pramoginiams laivams plaukioti jūroje. Nors pastarieji nėra pripažįstami jūriniais laivais, tačiau tokią galimybę numato Saugios laivybos įstatymo nuostatos.

Minėtais kodekso pakeitimais sumažinta administracinė našta laivų savininkams ir perkeltos Europos Sąjungos direktyvos nuostatos, numatančios vidaus vandenų transporto priemonėms taikomus techninius reikalavimus.

Pakeistas Vidaus vandenų transporto kodeksas įsigalios 2019 metų lapkričio 1 d.


Straipsnio komentarai

..2019-07-30
paimk pavyzdžiui tą ambersail iš tūkstantmečio odisėją. Per visas tas odisėjas toje jachtoje nepabuvojo nei vienas žmogus kuris nebūtų spec tarnybų žvalgybininkas. Nu visi tie dalyvautojų sąrašai yra geras vaizdelis. pvz vienas kaukazietis kuris užsiima ugniniu vandeniu ir ne tik, paodisėjavęs sukūrė stogą jurbarke kur kažkokie atsialquedinę livery company auksarankiai pradėjo gaminti prabangias jachtas iš visokių egzotinių medienos rūšių. Neaišku ar tikrai gamino ar tik boileris, bet taip buvo. Nu tas kaukazietis tai PR is ON specialistas kalbantis kokiomis tik nori kalbomis. Gali užsūpuoti ne tik kalbomis bet ir basanavičiaus gatvės atrakcionais ar primaitinti ar prigirdyti sumaišytų martini klaipėdos GCHQ gatvėje kur žūvama. Tame pastate prie to pačio galima ir pas mergų nuogų nes matyt klaipėdoj striuka su grybais ir uogomis nes visus miškus gestapas iškirto. Vilniuje tramvajaus ar metro tiltus durniams pardavinėjo kaip tikras džeimsas bondas. Komentaras patinka Komentaras nepatinka
..2019-07-30
kas galvoji čia su tomis jachtomis plaukioja? Are esi bent sykį gyvenime nors prie vieno metro jachtos prisilietęs? jugi lietuviai plaukioja tik kolumbariumų ir krematoriumų pelenų kalnuose. O kiek dabar stebuklingai gatvėse vokiečių kalbos girdisi. Ne turistinė. Kiek automobilių numerių vokiškų, prancūziškų, olandiškų, angliškų, tt. Ir tos mašinos ne turistinės. Kažkokie gestapininkai kurie matyt turi labai daug laisvo ploto išsikrematorinę. Bet negalima galvoti kad tai vokiečiai, jeigu čia kažkokie amish, menonite ar panašūs cžv gestapo kryžiuočiai. Jeigu tikėti enciklopedijomis tai kur tik jų nėra. Ir hitlerio kaip ir Osamos kūno niekas nematė. Komentaras patinka Komentaras nepatinka
Rytis Valiunas2019-07-30
Įdomu ką jie čia supaprastinto, kad vis tiek Nemune paprasta valtelė turės turėt tech priežiūrą t. Y. Gesintuvą Komentaras patinka Komentaras nepatinka
kas tie ale dievaičiai2019-07-30
kurie prigalvoja kvailų reikalavimų, paskui ale paprastina, visvien apribodami...
Jei jachta 6m ir 5cm, plausto keliamoji galia 510 kg - jau pažeidimas...
Kas tikrina tuos ale tikrintojus ar tikrintojų tikrintojus?
Komentaras patinka Komentaras nepatinka
..2019-07-30
vandenų kelių nebūna. būna upės, kanalai, ežerai, marios, jūros, tt. čia tas pats kas šilko kelias ant kurio gali vaikščioti kažkokie buožės kai ant jūsų nugaros patiesia šilkinį chalatą Komentaras patinka Komentaras nepatinka
..2019-07-30
vandenų kelių nebūna. būna upės, kanalai, ežerai, marios, jūros, tt. čia tas pats kas šilko kelias ant kurio gali vaikščioti kažkokie buožės kai ant jūsų nugaros patiesia šilkinį chalatą Komentaras patinka Komentaras nepatinka
Apklausa
Ar reikėtų siųsti Lietuvos karius į Ukrainą?