Kokia informacija turi būti pateikiama medaus etiketėje, norint juo prekiauti mugėse ar turguje?

2020-07-24, VMVT informacija

Prekybai tiekiamas fasuotas medus privalo būti suženklintas pagal galiojančius reikalavimus. Ant kiekvieno indelio etiketėje turi būti nurodytas produkto pavadinimas, įmonės pavadinimas arba bitininko pavardė, adresas, užrašas „Geriausias iki“ (šalia nurodant datą), grynasis kiekis.

Taip pat privaloma nurodyti medaus kilmės šalį. Jeigu medus surinktas iš daugiau nei vienos ES valstybės narės arba trečiosios šalies, šis žymuo turi būti priklausomai nuo atvejo: „EB medaus mišinys“, „ne EB medaus mišinys“, „EB ir ne EB medaus mišinys“. Priklausomai nuo gamybos būdo, medus gali būti korinis, su korio gabaliukais, nuvarvėjęs, išsuktas, išspaustas, filtruotas, konditerinis. Tam tikrais atvejais, turint laboratorinius tyrimus (atliktus akredituotoje laboratorijoje), patvirtinančius vyraujančias žiedadulkes, šis saldus produktas gali būti pavadinamas rapsų, grikių, nektaro, lipčiaus medumi, tačiau tokie pavadinimai, kaip „pavasario gėlių medus“, „vaistinių augalų medus“ ir pan., negali būti vartojami, nes yra niekuo nepagrįsti.

Papildomai medaus etiketėje, išskyrus filtruotą ir konditerinį medų, gali būti nurodytas ir regioninis ar teritorinis pavadinimas, jei medus surinktas vien tik iš nurodyto regiono, taip pat konkretūs kokybės kriterijai, tokie kaip diastazės aktyvumas ar drėgnumas.


Straipsnio komentarai

dzin tas ženklinimas2020-07-31
tai lengvai atlieka Tuzikas, pakėlęs koją. Išmokite atskirti falsifikuotą nuo gero. Komentaras patinka Komentaras nepatinka
..2020-07-24
Nu čia irgi yra geras pavyzdys apie aklųjų karalystėje visur tykančius pavojus ir kad atseit jus gali išgelbėti tikėjimas žodžiais kurie būna užrašyti ant maišų kuriuose viskas supakauota ir išslapstyta. Tai yra net jeigu medus supakuotas į permatomą stiklainį, net jeigu pardavėjas duoda šaukštą paragauti, tai nereiškia kad jūs nenusipirksite katės maiše. Ir tai nėra nelogiška, gal prieš supilstydamas medų beprotis antavilistas į kiekvieno sloviko dugną įkrėtė po deguto šaukštą. Va šitame straipsnelyje kaip tik kalba ir eina apie tokią labai svarbią stigmatizacijos teoriją arba kitaip tariant etikečių teoriją. Tai turbūt svarbiausia teorija ne tik kriminalistikoje, teisėje, sociologijoje, bet ir psichiatrijoje. Čia ir galima kažką "susiprasti" apie tai kaip skaldoma ir valdoma aklųjų karalystė. Akliesiems negalima matyti prasmės. Jie gali prisiliesti prie prasmės tik naudodami žodžius ir savo vaizduote, panašiai kaip aklieji "skaito" raštą, kur jiems padovanotos barankų skylės sužydi vienybėje. Matantiems visa tai nereikalinga. Jie turi užgrobę visą prasmę. Žodžiai tarnauja tik kaip virvutės tampymui, vadeliojimui, tt. Ta lietuviška patarlė "dvi sesutės per kalnelį nesueina" įgauna visiškai kitokią prasmę jeigu žiūrėti į tai per "eye for an eye" alibabizmo prizmę kur aiškinama kad jeigu Mahometas neina pas kalną, tai kalnas ateina pas Mahometą. Tame ir esmė su "sesučių" aklumu, kur iš jų pedofilų klanas atima regėjimą naudojantis buratininkystėmis. Visur kas liečia saugumą turėtų būti archyvai kurie atspindi tikrovę, o jeigu raganos bėgioja nepalikdamos pėdų vadinasi jūs ir esatė paminti po kažkokiais drakoniškais asmenybės kulnais. Jeigu jūs nieko nedarote, vadinasi jūs esate neveiksnūs. Ateis ir jūsų eilė antavilininkystėms. Komentaras patinka Komentaras nepatinka
Apklausa
Kaip manote, ar bus antroji viruso banga ir vėl įvestas karantinas?