Šilutės meras: keistu poelgiu linksminama bendruomenė

2020-11-15, Sergėjus Gvildys
Ar A. Petravičius pažeidžia viešąją tvarką, ar siekia atkreipti dėmesį į želdynų saugojimą?
Ar A. Petravičius pažeidžia viešąją tvarką, ar siekia atkreipti dėmesį į želdynų saugojimą?
Įvairių visuomenės sluoksnių atstovų reakcija būna skirtinga, kai susiduriama su savitais, nors ir galimai naudingais veiksmais, išreikštais viešoje erdvėje. Žiūrint kas ir kaip juos atlieka. Redakcijon atėjo laiškas nuo visuomeninės organizacijos „S.O.S. Šilutės medžiai“, kuriame svarstoma: kas geriau - ar balinti medžius, ar juos žaloti, vykdant gatvių rekonstrukciją?

Kas geriau (blogiau)?

Laiške rašoma: ,,Nekalta sekmadieninė architekto Algimanto Petravičiaus meninė akcija, kai apsaugai nuo visokio plauko kenkėjų ir bebrų šalia Šilutės savivaldybės buvo balinami medžių kamienai, sulaukė žaibiškos reakcijos: viską metęs ir į kroksus įšokęs įvykio vietoje atsirado Šilutės seniūnas Raimondas Steponkus. Netrukus operatyviai pribuvo ir policijos ekipažas. Gerą pusvalandį pasėdėję tarnybinės mašinos salone ir visą laiką kažkam skambinę bei maigę kompiuterio klaviatūrą, policijos pareigūnai, matyt, taip ir nerado straipsnio, už ką galėtų nubausti „pažeidėją“.

Po trumpo „pasitarimo“ visi pasišalino. Menininkas galėjo tęsti savo darbą toliau, smagiai bambėdamas, kad valandinio atlygio jam niekas nemoka.

Akcijos nuotraukos socialiniame tinkle taip pat nepaliko abejingų. Tačiau, nors medžių balinimas gesintomis kalkėmis visiškai nekenksmingas (ir netgi priešingai – naudingas, neveltui balinami vaismedžiai - apsaugai nuo saulės, šalčio, kenkėjų ir fizinio poveikio), daugeliui šitos akcijos tikslas pasirodė sunkiai suvokiamas. O kam? Kokia nauda? Tas pilietis skundžiasi dėmesio stoka? – pasipylė klausimai.

Panašu, kad valdžios atstovams ir daliai piliečių smegenyse įvyksta trumpas sujungimas, kai susiduriama su visiškai iracionaliu, niekam apčiuopiamos naudos nenešančiu veiksmu. Kaip taip galima? Kur tai matyta? Elgiasi kaip savo kieme!

Ko gero, daug priimtinesnis ir nekeliantis nereikalingų klausimų atrodo medžių šaknų kapojimas ekskavatoriumi praėjusį trečiadienį P. Jakšto gatvėje, vykdant gatvės rekonstrukcijos darbus. Beje, tas pats architektas A. Petravičius apie akivaizdžius gamtosaugos pažeidimus tuomet pranešė bendruoju pagalbos numeriu 112, bet kažkodėl, nors laukė iki vakaro,  nesulaukė atvykstant nei seniūno, nei policijos, nei gamtosaugininkų.

Pastarieji pasirodė tik kitos dienos rytą su pasiskolintu iš miškininkų (kaip pasigyrė) slankmačiu medžių kamienui matuoti bei vaizdo fiksavimo technika, kuri po pirmo kadro nustojo veikti.

Tad kas geriau (blogiau)?

Nekenksmingas, bet iracionalus ir (sąlyginai) naudos nenešantis medžių balinimas ar esminių medžių gyvybinių funkcijų žalojimas, pagrindinių , atraminių medžio šaknų nukirtimas Didžiosios Modernizacijos vardan?

Gal šitą provokuojantį klausimą valdžiai bei visuomenei ir užduoda A. Petravičius?

Įžvelgia viešosios tvarkos pažeidimą

Dėl sekmadieninio architekto A. Petravičiaus vykdytos akcijos pasikalbėjome su atsakingais valstybės tarnautojais. Šilutės rajono savivaldybės meras Vytautas Laurinaitis dėl medžių dažymo kalkėmis situacijos nesureikšmina ir joje problemos nemato. „Tik atrodo keistai, keistas poelgis, bet tai ne pirmą kartą daro tokius, tai tiesiog linksmina bendruomenės narius savo tokiais veiksmais. Esame prie jo pripratę ir tiek“, – sakė meras.

O štai Šilutės seniūnas R. Steponkus kur kas griežtesnis architekto atžvilgiu. Seniūnas įžvelgia savivalę ne savame kieme. R. Steponkus mano, kad A. Petravičius pažeidžia viešąją tvarką ir todėl buvo iškviesti policijos pareigūnai. Seniūno teigimu, gatvėje augantys medžiai A. Petravičiui nepriklauso. Šie medžiai yra savivaldybės turtas ir be šeimininko sutikimo negalima jų dažyti ar rišti plėvelių, - teigė R. Steponkus. Pasak seniūno, dėl šios priežasties, manydamas, kad tai yra viešosios tvarkos pažeidimas, jis iškvietė policijos pareigūnus, kurie A. Petravičių žodžiu įspėjo.

Balinti būtina!

O štai populiariame žurnale „Mano namai“ rašoma, jog „dabar ruduo ir kaip tik atėjo metas tradicinėms abejonėms: „Balinti ar nebalinti – štai koks klausimas“. Ir tai tas retas atvejis, kai atsakymas į klausimą vienareikšmiškas – balinti būtina! Pats veiksmingiausias yra rudeninis balinimas, kuris daromas spalio arba lapkričio mėnesį. Daugiametė sodininkų patirtis vienareikšmiškai byloja, kad tai veiksminga apsauginė priemonė. Balinti būtina ir brandžius medžius, ir visiškai jaunus. Apsaugo medžio žievę nuo nudegimų – žiemos ir ankstyvo pavasario, kai nuo saulės apsaugančios lapijos dėl natūralių priežasčių paprasčiausiai dar nėra; apsaugo nuo temperatūros svyravimų, vadinasi, užkerta kelią žievės trūkinėjimui; padeda apsaugoti nuo vabzdžių-kenkėjų, kurių lervos glaudžiasi žievėje“.

Tačiau architekto A. Petravičiaus vykdytas medžių balinimas po Savivaldybės langais galbūt yra riksmas tyruose labiau susirūpinti viena iš Šilutės vertingųjų savybių – želdynais. Juk Kultūros paveldo departamento vertybių registre Šilutės želdynai įvardinami, kaip vertingųjų savybių turintis objektas. Kita vertus, paklauskime savęs, ar medžių balinimas viešoje vietoje be teisėto šeimininko leidimo yra pavojingesnė veika, nei vykdomi gatvės rekonstrukcijos darbai su leidimu, bet akivaizdžiai pažeidžiant gamtosauginius reikalavimus?


Straipsnio komentarai

revolyusyon :{;#...Y2020-11-29
atgal y ateyty, čya yr dabar dar plėtryau yveyklynant beabjay lojalyus prymatus Komentaras patinka Komentaras nepatinka
Komentatoriams2020-11-29
Paskaičiau komentarus ir pirma mintis: na ir tamsumas šilutiškių, na ir beribis primityvumas. Ir ne dėl to, kad diskutuoja, reikia, ar nereikia balinti medžių, bet todėl, kad absoliučiai nepajėgūs suvokti sumanymo esmės, kad nieko nenutuokia (XXI amžiuje!) apie tokius dalykus kaip performansas, kuriuo paprastai išsakoma kokia nors svarbi idėja. Absoliutus bukumas klausinėti, kodėl medžiai balinami prie Savivaldybės ir gėda Savivaldybei, pakilusiai į mūšį prieš laisvą pilietį ir taip dar kartą pademonstravusiai savo primityvumą. O kai atsikėliau gyventi į Šilutę, labai didžiavausi - man atrodė, kad čia vakarietiškesnis, kultūringesnis kraštas... Komentaras patinka Komentaras nepatinka
Lėles€skitytojau2020-11-28
ačiųžrūpestėl ;(;-#)...
https://www.youtube.com/watch?v=1EAUxuuu1w8&list=RD1EAUxuuu1w8&start_radio=1&t=0
Komentaras patinka Komentaras nepatinka
Seselė2020-11-28
Balintojau, pailsėk čia komentaruose savo ligotų rašliavų nejuodines. Vaistus išgerk ir poisiui laika skirk Komentaras patinka Komentaras nepatinka
Rašytojas :( G€rasneRichardBach'as )2020-11-23
...Aišku, jei tai kaip Džonatanas koks, kur su vėjo taifūnais kovot jam yra tarsi įgimta, tai tada reikia nukreipt jį protatingia lėkme.
https://www.youtube.com/watch?v=zjmOGMPKnIM
Komentaras patinka Komentaras nepatinka
Skaitytojas2020-11-20
Miške daug medžių, o pasirinko balinti būtent prie savivaldybės :D Keista kodėl tam žmogeliui taip rūpi savivaldybė ? Gal čia tokia dovana ar bandymas atsidėkoti už kažką ar toks palankumo siekis. Iš savivaldybės atstovų reakcijos akivaizdu ,kad tai yra vertinama kaip bandymas paerzinti. Nesusidūrus su tuo piliečiu sunku pasakyti kokie tikrieji jo siekiai. Gal nuo savivaldybės pradėjo taip siekdamas gauti leidimą tam darbui . Gal peržengti savivaldybės slenkstį ir pakalbėti su savivaldybės darbuotojais apie savo ketinimus jam neleidžia kokie įsitikinimai ar tikėjimas. Tai tokiu būdu stengiasi spręsti savo problemas. Kadangi pagrinde už gatvėse esančių medžių ar kitų dalių gerovę atsakinga savivaldybė tai būtų nesuprantama jei seniūnas nebūtų atvykęs ir nepasidomėjęs kas vyksta. Viską galima vertinti įvairiai. Jei suerzino tai iš karto griebiamasi įstatymo. Jeigu į tai žiūrėti atlaidžiau kaip į kažkokių problemų turintį pilietį tai pasidomėjus kas ir kaip ir matant kad tai ką daro nedaro žalos galima paprasčiausiai užrašyti tai kaip visuomenės labdaringą veiklą nes kad ir kaip žiūrėsi popierizmas turi būti nepriekaištingas. Nes jei ateis kitas miestelio saviveiklininkas ir paklaus kas nubalino medelius iš kokių pinigų gal tai buvo kyšis tai kažkas gali gi ir darbą prarasti. Taip kad negali kaltinti savivaldybės dėl jų tokios reakcijos. :D Svarbiausia ,kad nieko blogo nenutiko. Jei savivaldybės atstovai vis dar pyksta tai gal vis tik reiktų atvėsti. Pažiūrėti į viską kitaip. Kaip suprantu žmogus kuris imasi iniciatyvos dėl medelių gal neturi su ku bendrauti neturi veiklos. Gal tuomet reiktų su juo pakalbėti. Jeigu kažkoks priešiškumas tai gal ne su seniūnu ar meru , o su kažkuo kitu. Aišku jeigu tai kaip DonKihotas koks kur su vėjo malūnais kovoti jam yra tarsi įgimta tai tada reikia galvoti kaip nukreipti jį protinga linkme. Komentaras patinka Komentaras nepatinka
.. @ Šilutiškis2020-11-19
Nu tu aiškini kažką nelabai suprasdamas apie lietuvių kalbą. Tu aiškini kad lietuvos valstybė tai kažkas ko nėra, tai kažkas kas tik kažkokioje kūrybos stadijoje kur yra kuriama kažkokios tautos. Kad lietuvos valstybė yra melagystė. Kažkoks fasadas už kurio slepiasi kūrybinė žydėjimo vienybėje tautos virtuvė. Ir visiškai neaišku kokios tautos. Ne lietuvių, bet kūrėjų, valstybininkų, tt. Labai galingi inteligentai, gali turbūt visą tautą sukurti per 6 dienas, su nauja kalba kur bus nauji žodžiai tam kad būtų gerai pamiršta tai kas dabar skaitosi kaip "gera" pvz žemė, saulė, dangus, tt., papročiais, nulipdyti šventes, tt. Nu tai yra sviesto sviestavimo paradoksas. Jeigu yra valstybė tai kam ją dar kurti? Nu gal tu turi omenyje krematoriumų krosnių kūrybą. Šiais laikais visi šiuolaikiniai krematoriumai lietuvoje kūrenami suskystintomis dujomis iš to "independence" laivo. Viskas tenais automatizuota. Turbūt tereikia paspausti kokį nors raudoną mygtuką. Sako nabašnikai krematoriumuose pradeda visaip judėti ir krūpčioti tarsi būtų gyvi, nes raumenys ir sausgyslės visaip susitraukinėja. Nu čia turbūt kažkas panašaus kaip kepsnys kad kepa ant keptuvės ar grilio grotelių. Nustokim krūpčioti? Komentaras patinka Komentaras nepatinka
Valinksnyjeokassako2020-11-18
"paikatrobabekamino"
https://www.youtube.com/watch?v=qiaF4kuxJco
Komentaras patinka Komentaras nepatinka
Beprietaroganoskeistas2020-11-18
kurėjeskurnekuriasave
https://www.youtube.com/watch?v=FZdFyhUtbss
Komentaras patinka Komentaras nepatinka
Opilietisnešitasmedis2020-11-18
šitassąžinėssuverenas
https://www.youtube.com/watch?v=C1BKrGs1OgE
Komentaras patinka Komentaras nepatinka
Šilutiškis2020-11-18
Aš tikrai nepritariu šito, gana keisto veikėjo, visiems vykdomiems veiksmams, tačiau būtina konstatuoti tai, jog seniūnas R. Steponkus nesugeba teisingai vadinti daiktus tikraisiais vardais. R. Steponkus- kaip valstybės tarnautojas, privalo ir žiniasklaidai ir visiems kitiems, aiškinti, jog šitie medžiai, išimtine nuosavybės teise priklauso Lietuvos Respublikai, o ne kažkokiam ,,šeimininkui'', o Lietuvos valstybę kuria tauta. Suverenitetas priklauso Tautai. Komentaras patinka Komentaras nepatinka
kaip sako Valinskas2020-11-16
"Kiekvienas kaimas turi savo durnių' Komentaras patinka Komentaras nepatinka
.. @ bratka2020-11-16
nu tame ir esmė jeigu tai skaitosi kaip menas vadinasi tai menas kuris yra kažkaip finansuojamas iš kažkokio su vienybe žydinčio biudžeto. Kitokio meno nebūna. Net tas vamzdis į nerį ir tai biurokratijoje atsispindi kaip proletariato diktatūra, nes tokia kažkokios liaudies valia, kurios norus ir pildo tie "menininkai" sugniaužę tos liaudies kaklą su su stalininiu kumščiu atseit tam kad galėtų sekti pulsą.. Ten kur atseit "menas" pardavinėjamas aukcionuose už milijonus tai kažkokie labai "geri" gerų girių ir giros menininkai kurių niekas gyvų akyse nėra regėjęs, kaip ir visi kiti kolumbeikių ar mažylizmo atradimai. Auksas mėtosi pas jus patvoriuose tik pas jus ant tiek nosis aukštai užriesta kad bijote pasididžiuoti ir pasilenkti, nes tai skaitysis kaip lankstymasis ir ta nosis matyt gali ir nulūžti. Nors gal pilvai per stori. Tai nors ir "performancas" bet tai tuo pačiu ir su atitinkamomis tarnybomis koordinuota operacija, kur kažkada buvo dalyvaujama pratinantis dirbti su sunkiasvoria technika atliekant techniškai mėtymo per petį veiksmus. Kitas reikalas kur meno sąvoka naudojama kad atlikti kažkokį veiksmą, darbą, užduotį, tt ne pagal nustatytus standartus. Nu tam kad pasimėgauti nebaudžiamumu padarant teisės nusižengimą, tam kad pasivaikščioti ant skustuvo ašmenų, tai trojos arklys, gražulio kelnių užpakalinės durys, tt. Nu kaip tie vaikai kurie mokyklose tyčiojasi, bet kai pagaunami už rankų, pasiskundžiama ar perlenkiama iš viso lazda tada jie "pasiaiškina" kad jie taip žaidžia. Pvz lietuvoje yra standartizacijos departamentas, kuris skelbia visus lietuvoje galiojančius standartus, bet kas įdomu kad absoliuti dauguma skelbiamų standartų skelbiama ne lietuvių kalba. Tai yra tam kad galėtum atlikti lietuvoje tokį ar anokį darbą mokėti valstybinės kalbos neužtenka. Bet čia vėl ateiname prie "įdomybių". Lietuvos respublika nėra valstybė, jeigu žiūrėti į Europos Sąjungą kaip valstybę. Ir tik tada lietuvos standartizacijos departamento veikla yra "legali", nes Europos Sąjungoje yra 24 valstybinės kalbos. Europos sąjungos šūkis nenaudoja nei vienos valstybinės kalbos, bet naudoja tą kalbą kur visi keliai veda į romą: "In Varietate Concordia". Tai ta pati vienybės žydėjimo mintis kuri vartojama daug kur, kad ir tame pačiame Pietų Afrikos aparteide - Ex Unitate Vires - vienybėje stiprybė. Tad visas tas "menas" ir yra kažkokia jaunų medelių lenkimo ir mindymo veikla, kur tikimasi kad jie dėl to links ir dėl to bus toliau minami. Tokios linksmybės. Kaip ta daina kur sakoma: Linksminkimos, Pakol jauni esma, Komentaras patinka Komentaras nepatinka
jo jo, Jonis pri jone,2020-11-16
cia dabar matom: cielas Miskas kelmu rietuven craunas - kruvoj gaunas Komentaras patinka Komentaras nepatinka
Sy, juoni,2020-11-16
O prie tuom ka mers y gers, i cia daba musa chumosa suprant ...
Vo tu, bro, ka buva trets no anala itiks-istik gala, ta 3na... i likens.
Komentaras patinka Komentaras nepatinka
šilutiškė2020-11-16
Bent valdininko 'darbą" galim užskaityti Komentaras patinka Komentaras nepatinka
bratka2020-11-16
Na, įdomiausia šioje atrakcijoje yra tai, kokiu uolumu „tvarkiečiai“ puolė meno kūrėją ir, kaip toleravo tikruosius medžių žalotojus. Teisybė ir jėga ten kur pinigai! Komentaras patinka Komentaras nepatinka
jo2020-11-16
Gal jis galėtų soduose medžius balinti... Komentaras patinka Komentaras nepatinka
Jonis2020-11-15
O prie kuom cia meras, durnesnio straipsnio pavadinimo nesugalvojo. Rasytojai???????????????? Komentaras patinka Komentaras nepatinka
Vytautas2020-11-15
o kodel gi ne ,kai Silute naktimis tamsi, o medziu kamienai bus baltai nudazyti ir zmogui geriau orentuotisir medziai sveikesni.
Pritariu uz gera ideja!
Komentaras patinka Komentaras nepatinka
Miškas2020-11-15
Kiekvienam kaime (dvare) reikalingas klounas........... Komentaras patinka Komentaras nepatinka
.. @ aha2020-11-15
tu lygini svietą aiškindamas kažką apie batus, pūsdamas į akis dūmų ratus. Šilutės seniūnas tai kažkokios pareigos na ir su tuo susieta visokios biurokratijos, atsakomybė, tarnybinės kopėčios, tt.. Batka baltarusijoje tai tik artistas - tik vienas iš auksinius svogūnus dedančių svogūnenkų. Visa šiuolaikinė globali lietuva nulipdyta iš tokių svogūnenkų. Iš tavo užuominos neaišku ar tau nepatinka seniūno pareigybė ar tas pareigas atliekantis kažkoks fizinis asmuo. Nu kaip su tais medžių tepliojimais. Nu va medininkui nepatinka viešoje stovinčių medžių spalva, kurią jis nori keisti. Jam kažkas matosi. Jam nesmagu einant pro šalį, kad medžiai nenubalinti. Kodėl jam rūpi tie gatvėje stovintys medžiai? Jugi pilna medžių miške. Ar jis prieš imdamasis lietuvininkų gatvėje stovinčių medžių bent pasitreniravo ant laukinių medžių? Tam demokratijoje yra visokie procesai ir mechanizmai per kuriuos toks žmogus gali kažką "keisti". Tarsi "ugniasienė" kad nebūtų betvarkė, kur kiekvienas gali pradėti aiškinti kad va jie pranašai, ekspertai, "matantys" tarp aklųjų, tt.. Nu kad ir pats bolotiruotis ir būti tarybininkiniu išrinktuoju ir organizuoti medžių balinimo atrakcijas mokyklose, savanorystes, kad ir atsivežti legionierius iš JAV ar dar kur nors, kurie nudažys tuos medžius ar geriau negu apatiški ir baltarankiai vietiniai aborigenai. Matai žodis "balinti" irgi nėra ne dviprasmiškas. Būdavo toks tarybinių laikų multikas kuriame aiškindavo: "Kai tėvai savo vaikais nesirūpina, vaikai skęsta balose". Jeigu tu jauti kad tavo kojos balinamos tai dar nereiškia kad jos dažomos su balta spalva, nes visko gali būti kad jos grimzda į kažkokią balą, raistą, liūną, tt. Nu kaip saulės mūšis ar krokų lankos. Komentaras patinka Komentaras nepatinka
to .. @2020-11-15
Tos tetos kur medžius apmezgė, su žirklutėm nuėmė, o dabar šį vandalizmo aktą, kad pašalinti reiks vandens, kercherio, šlangų, žodžiu viską suvežti, nuplauti. Kokie resursai! Ir tokie veikėjai labai nubaido medžių saugotojus, nes niekas nenori tapatintis su kvanktelėjusiais. Komentaras patinka Komentaras nepatinka
aha2020-11-15
Silutes seniunas ir Baltarusijos batka aplenks pagal kadencijas

Komentaras patinka Komentaras nepatinka
.. @ Nepritariu2020-11-15
nu ar pamiršai kas dėjosi beveik prieš 10 metų kai Šilutės moterų verslininkių organizacija sugalvojo "panašią" šilutės gražinimo akciją į kažkokias kišenes. TOs šilutės verslininkės sugalvojo numegzti medžiams drabužius - aprengti kamienus su megztais nėriniais. Kaip tarė taip padarė, net 15 medžių pridengė jų nuogus kamienus ir ne su figos lapais.. Matot įdomų visiškai nelietuvišką būdvardžių panaudojimą: "moterų-verslininkių". Tai sviestuotas sviestas, nes žodis "verslininkių" jau turėtų ir taip susiprasti kad kalba eina apie moterišką lytį. Bet tame ir esmė kad čia irgi gali būti kažkas visiškai kitaip - tai yra verslininkės kurių verslo esmė ir yra "moterys". Ir nežinosi apie kokius verslus eina kalba: surogatinėmis gimdyvėmis, prekyba žmonėmis, raudomis žibančius kvartalus, fiktyviomis santuokomis, tinkliniu marketingu orientuotu į moteris pvz amway, oriflame, tt. Ir čia negalima galvoti kad orietuota į moteris kaip "lytį", būna vyrai kurie moteriškesni negu moterys, ir moterys kurios vyriškesnės negu vyrai. Bet čia dar slidesni reikalai. Komentaras patinka Komentaras nepatinka
Nepritariu2020-11-15
Gražu kaip Rusijoj. Joks čia menas ar meninė akcija, tai vandalizmas. Komentaras patinka Komentaras nepatinka
..2020-11-15
kadangi tai yra viešosios erdvės tai turbūt tokiems darbams atlikti visos medžiagos ir įrankiai turėtų būti certifikuoti pagal kažkokius ne savivalės ar savivaldos, bet valstybinius standartus. Aišku čia irgi prasideda painiava, nes savivaldybė randasi vienu metu keliose valstybėse: ir lietuvos respublikos ir europos sąjungos, jau nekalbant apie visokius dar "aukštesnius" didenybių standartus iš jungtinių tautų jungo ir visokius sostinės karų karimus, kur kabinami šilutizmo makaronai apie visokias mažasias ar didžiasias lietuvas. Tai kas čia žino su kokiomis medžiagomis buvo vykdytas medžių balinimas? Gal jis geriau kovoti su dėmėmis naudojo chorkalkes, vandenilio peroksidą, belizną, vanish, tt. Gal nudažė tuos kamienus su aliejiniais dažais, kad užtektų visai piatiletkai į priekį. Taip ir sugalvotas slidus piramidžių valdingumas, kad jeigu nesi piramidės dalis tai visiškai nesvarbu tavo ketinimų gerumas, bet ką tu darysi gali būti panaudojama prieš tave - kad tu beprotis kuris pjauna šakas ant kurių pats ir sėdi, kad esi sabotatorius, diversantas, tt.. Nu tada čia yra keli atvejai. Kad tai yra suderinta viešųjų ryšių akcija, kur tas viešumas visiškai nėra reikalinga, nes tai akliesiems vis tiek nesimato, o regintiems nesvarbu, nes nieko naujo neparodo. Nu patys pagalvokit apie policijos pareigūnų iškvietimą, kuriems buvo atiteko nepavydėtina užduotis - užsiimti teisimu: kuri pusė teisi? Jeigu tie medžiai yra savivaldybės turtas, tai tas petravičius kaip savivaldybės gyventojas ir "rūpinasi" savo turtu. Ne toks baltarankis kaip visi kiti kad ir tie policijos pareigūnai, kurie irgi kaip savivaldybės gyventojai turėtų rūpintis savivaldybės turtu. Matot čia prasideda labai slidi teritorija, nes taip kaip suorganizuota ta savivalda gyventojai irgi yra savivaldybės "turtas", tai žmogiškieji ištekliai ir resursai, tt. Tai irgi kažkas panašaus į medžius kuriuos reikalinga balinti, juodinti, genėti ne tik su geniais ar genutėmis, tt. Tada policijos pareigūnai reaguodami į iškvietimą/pareiškimą/tt dėl tvarkos ir teisingumo pažeidimo turi "ginti, saugoti, padėti". Šiuo atveju yra keistas konfliktas. Nes nėra taip kad seniūnas ar meras kaip fiziniai asmenys konfliktuoja su petraičiu kuris irgi fizinis asmuo. Seniūnija ir savivaldybė yra juridiniai asmenys, kurie "konfliktuoja" ne su medžių balintoju, bet su to balintojo viešąją įstaiga. Tai yra balintojas turi stogą, kurio įsakymus ir vykdo. Taip ir su "ginti, saugoti, padėti". Patys pagalvokit apie tuos žodžius kaip kažką kas yra nereikalingo. Tai yra būdvardžius. Jeigu jūs buvote ginamas kažkokioje situacijoje vadinasi jūs dabar galite skaitytis kaip "ginti" ir čia nesvarbu ar kaltas ar nekaltas. Nu kaip kad su skiepais: skiepytas ar neskiepytas. Tas pats ir su kitais "būdvardžiais" saugoti, padėti. Jeigu jūs esate "saugoti" tai tarsi būtuoju laiku. Jūs jau nebesaugojamas. Jeigu jūs buvote "padėti" (į vietą) kažkada, tai dar nereiškia kad dabar jūs esate vietoje ar laiku. Komentaras patinka Komentaras nepatinka
Apklausa
Ar reikėtų siųsti Lietuvos karius į Ukrainą?