Garsi pianistė K.Budvytytė-Mejerė: „Neįsivaizduoju savęs niekur kitur – tik Klaipėdoje“

2021-03-30

Kristina jau nuo pat mažų dienų nesiskiria su muzika. Fortepijonu ji išmoko groti dar vaikystėje, bet niekada negalvojo, kad taps žinoma ir garsia pianiste, koncertuojančia ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje. O Klaipėda šiame muzikiniame kelyje suvaidino išties reikšmingą vaidmenį. Šiandien Kristina ne tik koncertuoja, džiugina savo kūrybiškumu, bet ir pati dirba dėstytoja šiame nuostabiame mieste. 

K.Budvytytė-Mejerė pasakoja, kad jos kelias į muziką prasidėjo dar vaikystėje. „Kadangi gimiau Šilutėje, muzikos mokyklą baigiau ten, tačiau jau sulaukusi 15 metų išvažiavau į Klaipėdą. Įstojau į Klaipėdos Stasio Šimkaus konservatoriją – taip ir likau šiame mieste“, – prisimena ji. 

Muzika, lydinti visame pasaulyje 

Vėliau, jau baigusi konservatoriją, Kristina tęsė studijas Klaipėdos universitete, ten įgijo bakalauro ir magistro laipsnius. „Manau, kad vaikystėje neatsitiktinai pasirinkau skambinti fortepijonu. Fortepijonas – išskirtinis instrumentas, turintis labai daug galimybių. Galimybių spektras mane pakerėjo. Ir muzika tapo neatsiejama mano gyvenimo dalimi. Tiesa, po visų studijų dar buvau trumpam pabėgusi studijuoti į Rygos muzikos akademiją, bet grįžau atgal. Visus studijų metus dalyvavau įvairiuose tarptautiniuose konkursuose ir laimėjau prizų, koncertavau daugelyje koncertų salių Lietuvoje, JAV, Suomijoje, Švedijoje, Italijoje, Latvijoje, Austrijoje, Madeiros saloje, Rusijoje. Keletą kartų LR prezidentės Dalios Grybauskaitės esu apdovanota už Lietuvos vardo garsinimą. Šiuo metu esu atsidavusi kamerinei muzikai. Groju ir fortepijoniniame duete, ir duetuose su smuiku, su trombonu, violončele“, – pasakoja K.Budvytytė-Mejerė.

„Klaipėda yra mano bohema“ 

„Šiuo metu Klaipėdoje jau gyvenu ilgiau nei savo gimtajame mieste. Klaipėda yra mano bohema. Neįsivaizduoju, kaip būtų susiklostęs mano kūrybinis kelias, jei nebūčiau tokia jauna išvažiavusi studijuoti į Klaipėdos Stasio Šimkaus konservatoriją. Tiesa, dabar jau ir pati ten dirbu dėstytoja. Prisidedu prie jauno žmogaus muzikinio ugdymo. Iš dalies mano kūrybinis darbas dabar yra pedagoginis. Klaipėda man yra ypatingas miestas. 

Aš galiu prisiliesti prie kai kurių jaunų žmonių gyvenimų, galiu nukreipti juos teisingu keliu. Klaipėdoje gausu muzikinių projektų, koncertų, spektaklių ir daug visokių kūrybinių erdvių. Manau, kad tai puiki vieta įvairių sričių menininkams tobulėti ir augti. Tiesa, muzikantai, kaip visada, truputėlį nuskriausti. Mums reikia daugiau instrumentų, daugiau pasiūlymų ir erdvių koncertuoti. Na, pavyzdžiui, kartais gali būti pasiūlyta koncertuoti, bet salėje yra tik labai prastos kokybės instrumentas. Žinoma, Klaipėdos koncertų salė ir LMTA Klaipėdos padalinio koncertų salė turi puikius fortepijonus, bet juk norisi kaitos. Vis dėlto, aš matau, kaip miestas auga ir tobulėja, keičiasi, ieško naujų būdų ir galimybių padėti subręsti naujiems muzikiniams talentams“, – sako pianistė.

Miestas, kuriame visko užtenka 

Kristina, paklausta, ar Klaipėdoje pakanka kūrybos, meno ir erdvės saviraiškai, teigia, kad čia visko užtenka: „Čia gausu visko! Ir teatro, ir kino, ir muzikos, ir dailės, daug ir kitų dalykų, kurių dar neišvardijau. Šiuo metu su fortepijoniniu duetu ruošiame naują programą – rudenį norėsime ją pristatyti Klaipėdos publikai. Taip pat laukia vasaros sezonas, jo metu bus daug festivalių aplinkiniuose kaimeliuose ir miesteliuose; į juos suvažiuoja visi miestiečiai, atostogautojai fortepijono garsuose semiasi įkvėpimo“, – sako menininkė. Ji priduria, kad neįsivaizduoja savęs kitur, jokiame kitame mieste. „Klaipėda yra pats geriausias miestas kūrybiškai asmenybei. Jūra teikia labai daug įkvėpimo. Taip pat ji leidžia pailsėti. Klaipėda – pats geriausias miestas kurti!“ – tikina pianistė.

15min.lt


Straipsnio komentarai

kas margiui2021-03-30
uodegą pakels, jei pats nepasirūpins. Suprask, jei tokiais tempais progresuos, tai ir Brėmeno "muzikantus" apdės. Talentai, jie ir tuščiose salėse talentai ! Komentaras patinka Komentaras nepatinka
Apklausa
Ar Lietuvoje reikėtų uždaryti rusakalbių mokyklas?