Saldžiais pažadais susivilioję daugiabučių gyventojai gali likti be skatiko

2021-05-17

Pandemijos metu padažnėjo bandymų pasinaudoti daugiabučių gyventojų patiklumu. Fiksuojamas ne vienas atvejis, kai po butus, pažeisdami karantino reikalavimus, vaikštinėja nepažįstami asmenys, renka parašus ir ragina gyventojus keisti namo administratorių. Specialistai įspėja – neatsargus elgesys gali brangiai kainuoti, o naujos, niekam negirdėtos įmonės neretai tesiekia „pagloboti“ gyventojų ir kaupiamąsias lėšas.

Bendrovė „Mano BŪSTAS Vakarai“ sako jau sulaukianti klientų pranešimų, jog daugiabučiuose lankosi neaiškūs asmenys ir renka gyventojų duomenis. Įmonės specialistai ragina būti atidiems ir primena, kaip saugo savo klientų privatumą bei namo kaupiamąsias lėšas.

„Renkantis namo administratorių reikia būti itin atidiems. Jeigu numosite ranka, nenustebkite, kad nauja, ką tik įsteigta įmonė gali dingti lyg į vandenį su jūsų pinigais. Todėl visada patariame gyventojams įvertinti rizikas, nes vienas svarbiausių kriterijų, į kurį būtina atsižvelgti renkantis – įmonės veiklos patirtis, finansinis patikimumas ir sugebėjimas saugoti gyventojų sukauptas lėšas. Verta atminti, kad administruojančiai įmonei yra patikimas gyventojų turtas – tiek pats pastatas ir jo priežiūra, tiek gyventojų sumokami pinigai“, - sako „Mano BŪSTAS VAKARAI“ direktorius Simonas Krūminis.

Pašnekovo teigimu, visos klientų kaupiamosios lėšos yra saugomos atskirose sąskaitose – joms galioja specialus apsaugos reglamentas. Be to, visi įmonės klientai gali visada matyti, kiek lėšų yra sukaupęs jų namas. Ši informacija yra prieinama bet kuriuo metu klientų savitarnos zonoje „eBŪSTAS“. Sistemiškai veikiantis administratorius turi procesus ir procedūras, kaip tokios lėšos valdomos, jos reguliariai pervedamos į atitinkamas depozitines sąskaitas, panaudojimas iš jų yra galimas tik išimtinai gyventojų naudai atliktiems darbams apmokėti.

S. Krūminis neslėpė, jog Lietuvoje yra buvę atvejų, kai namus prižiūrinčios įmonės gyventojų kaupiamąsias lėšas naudodavo savo finansinėms bėdoms spręsti arba tiesiog jas iššvaistydavo.

„Nuo pat pradžių visus savo klientus esame informavę, kad jų kaupiamosios lėšos yra saugios ir naudojamos tik pagal paskirtį. Labai svarbu, kad gyventojai galėtų savarankiškai bet kada matyti, kiek kaupiamajame fonde yra pinigų. Būtent tokią galimybę mes ir suteikiame – lėšų balansą kiekvienas gali matyti savo telefone ar kompiuteryje, jei naudojasi „eBŪSTO“ savitarna arba mobiliąja aplikacija“, - pabrėžė S. Krūminis.

Kalbėdamas apie pandemijos metu padažnėjusias gyventojų viliones rinktis naują ar niekam nežinomą namo administratorių, „Mano BŪSTAS VAKARAI“ direktorius palinkėjo daugiabučių namų savininkams neprarasti kritiškumo ir visada domėtis siūloma paslauga bei paslaugos teikėjo patikimumu. Be to, labai svarbu įmonės patirtis, nes pastaruoju metu padažnėjo atvejų, kai savo paslaugas gyventojams siūlo ką tik įsteigtos, vos vieną ar kelis darbuotojus turinčios įmonės be jokios pastatų priežiūros patirties.

„Kam patikėti valdyti savo turtą, laisva valia sprendžia tik namo gyventojų dauguma ir niekas kitas. Todėl sprendimą reikia priimti apgalvojus ir mažiau klausyti prašalaičių arba nepažįstamų asmenų patarimų bei saldžių pažadų“, - sako S. Krūminis.


Straipsnio komentarai

„Mano BŪSTAS VAKARAI“ baudžiauninkas2021-05-17
už gyventojų lėšas administruojančiai įmonei spausdinti užsakomuosius straipsnius GĖDA Komentaras patinka Komentaras nepatinka
Apklausa
Ar reikėtų siųsti Lietuvos karius į Ukrainą?