Į Nemuną naujam sezonui nukeltas atnaujintas istorinis laivas „Raketa“

2021-06-03, VĮ Vidaus vandens kelių direkcija informacija
Šiemet laivas „Raketa“ yra atnaujintas. Autorių nuotr.
Šiemet laivas „Raketa“ yra atnaujintas. Autorių nuotr.
Kauno žiemos uoste į Nemuną naujam sezonui nukeltas atnaujintas istorinis laivas „Raketa“. Jau antrą sezoną nuo vasaros pradžios „Raketa“ plukdys reguliariu maršrutiniu reisu Kaunas-Nida-Kaunas.

„Didžiuojamės VĮ Vidaus vandens kelių direkcijos įgula, kuri dirba laivas „Raketa“. Tai aukščiausios kvalifikacijos laivybos specialistai, turintys ilgametę, tiesiog neįkainojamą, unikalią patirtį. Įgula ne tik vairuoja greitaeigį keleivinį laivą, bet visą ne eksploatacijos laikotarpį laivą ruošia naujam sezonui. Džiaugiamės, kad pagrindinis kapitonas D. Druskis šiemet deleguotas Lietuvos upeivio garbės ženklo apdovanojimui“, – sako Justina Juozaponė, VĮ Vidaus vandens kelių direkcijos personalo ir komunikacijos vadovė.  

„Šiemet laivas „Raketa“ yra atnaujintas: sumažintas variklio triukšmingumas, laivo salone sumontuota moderni kondicionavimo įranga ir kt. Keleiviai galės džiaugtis ne tik išskirtiniu maršrutu, bet ir komfortu laive. Praėjusį sezoną „Raketa“ vykdė reguliarius maršrutus net ir hidrologinės sausros metu. Išlieka nerimas dėl pandemijos keliamų iššūkių, bet laikantis visų karantino rekomendacijų, tikimės ir šiemet vykdyti reguliarius maršrutus visą sezoną“, – teigia Nerijus Šilgalis, VšĮ „Vandens kelias“ prezidentas.  

Šių metų pavasarį VĮ Vidaus vandens kelių direkcija pradėjo istorinį Nemuno tvarkymo projektą „TEN-T kelio E 41 modernizavimas“, po kurio apie 225 km ilgio upės vagą reguliuos ne mažiau kaip 500 pastatytų naujų ar atnaujintų esamų hidrotechnikos statinių – bunų. Projekto pabaiga numatyta 2023 metais. Bus sudarytos palankios sąlygos Nemunu iki Kuršių marių naudotis krovininės, keleivinės, pramoginės laivybos tikslu visu navigacijos laikotarpiu.

Tai esminis lūžis gerinant laivybos sąlygas Nemuno upe, įskaitant ir sausmečio laikotarpį. Didelis darbas jau įvykdytas rengiant projektą, užtikrinant finansavimą, įvykdant viešojo pirkimo procedūras. Šiuo metu jau turime visus statybos leidimus ir vykdome darbus. Dėl bunų poveikio bus žymiai lengviau išlaikyti laivakelio projektinius matmenis net ir sausuoju metų laikotarpiu. Žemsiurbių pagalbos reikės, tačiau sąnašų valymo darbų kiekiai bus žymiai mažesni. Projekto investicijos - 23 mln. eurų (be PVM).

Direkcija pastebi, kad pradėjus Nemuno vagos tvarkymo projektą žaibiškai išaugo susidomėjimas naujais ir naudotais laivais. „Mes, Vidaus vandens kelių direkcija, džiaugiamės verslininkų optimizmu, iniciatyvumu. Džiugu, kad Nemunas vėl tampa traukos objektu, kad Kaunas pamažu atsisuka į savo istorines šaknis ir vėl jaučiame, kad esame paupio miestas. Kol kas krovininei ir keleivinei laivybai paruoštas vandens kelias nuo Kauno iki Atmatos žiogių. Šiemet jau pradėtas turistinę laivininkystę skatinantis naujas projektas tarp Lietuvos ir Lenkijos Nemuno aukštupyje – vandens kelias, jungiantis Lietuvą ir Lenkiją Augustavo kanalu ir Nemuno upe“, – sako Vladimiras Vinokurovas, VĮ Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius.


Straipsnio komentarai

Komentarų nėra. Parašyk komentarą pirmasis!
Apklausa
Ar Lietuvoje reikėtų uždaryti rusakalbių mokyklas?