Šilutės rajono savivaldybėje aptikta korupcijos pėdsakų?
Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) korupcijos prevencijos pareigūnai 2014 m. rugpjūčio – 2015 m. vasario mėn. atliko korupcijos rizikos analizę Šilutės rajono savivaldybės administracijos socialinio būsto administravimo bei viešųjų pirkimų organizavimo ir vykdymo srityse. Analizės atlikimo metu buvo nustatyti korupcijos rizikos veiksniai minėtose veiklos srityse: nepakankamai aiškios ir skaidrios procedūros, realizuojant gyventojų teisę į socialinį būstą, nepakankamas visuomenės informavimą apie socialinio būsto administravimą. Savivaldybės vidiniu viešųjų pirkimų teisiniu reglamentavimu nenumatytos priemonės, didinančios objektyvų ir nešališką prekių, paslaugų ir (ar) darbų poreikio formavimą, nepakankama yra viešųjų pirkimų organizavimo ir vykdymo priežiūra. Korupcinio požiūriu ydingu veiksniu laikytina ir tai, kad yra nustatyta galimai per didelė Savivaldybės administracijos direktoriaus teisė spręsti, kas turi atlikti konkretų viešąjį pirkimą (pvz., pirkimų organizatorius, jau veikianti ar naujai sudaryta Viešųjų pirkimų komisija) bei kas turi nagrinėti tiekėjų pretenzijas.
Siekiant sumažinti korupcijos riziką ir jos veiksnius, Šilutės rajono savivaldybei pasiūlyta vadovaujantis nuo 2015 metų sausio 1 d. įsigaliojusiu Lietuvos Respublikos paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti įstatymu, parengti naujus socialinio būsto nuomą ir administravimą Šilutės rajono savivaldybėje reglamentuojančiuos teisės aktus, sumažinti viešųjų pirkimų sutarčių verčių ribas, iki kurių viešąjį pirkimą gali atlikti pirkimų organizatorius ir siekti, kad daugiau viešųjų pirkimų atliktų Viešųjų pirkimų komisija, paskirti asmenį, atsakingą už prevencinę viešųjų pirkimų kontrolę, reglamentuoti pirkimo sutarties vykdymo priežiūrą bei nustatyti atsakingo už sutarties vykdymą asmens atsiskaitymo formą, būdą ir terminus.