Įgyvendino jaunimo verslumo ir lyderystės skatinimo projektą

2022-01-16, Audronė Marcinkevičiūtė, Ignas Želvys, Šilutės Vydūno gimnazijos mokinių taryba.
Projekto įgyvendinimo komanda - Vydūno gimnazijos Mokinių taryba.
Projekto įgyvendinimo komanda - Vydūno gimnazijos Mokinių taryba.
Praėjusiais metais, skatindama rajono jaunuolių verslumą, lyderystę ir iniciatyvas, Šilutės Vydūno gimnazijos mokinių taryba įgyvendino Šilutės r. savivaldybės Jaunimo programos finansuojama projektą „Non progredi est regredi!“. Per praėjusius metus netrūko moksleivių organizuotų informacinių renginių jaunimui, įrengta erdvė diskusijoms ir bendradarbiavimui, spėta pastebėti ir apdovanoti šaunias jaunų žmonių iniciatyvas.

Aktualios paskaitos sulaukė jaunimo susidomėjimo

Bene pora šimtų moksleivių, panorusių įgyti žinių apie įsidarbinimą, verslo kūrimą, lyderystę, dalyvavo projekto metu vykusiuose nuotoliniuose informaciniuose renginiuose. Balandžio mėnesį organizuotame virtualiame Valstybinės darbo inspekcijos R. Kačino seminare nagrinėtos darbo pasirinkimo, legalaus įsidarbinimo temos buvo aktualios kiekvienam jaunuoliui, ieškančiam sezoninio darbo vasaros atostogų metu ar planuojančiam tolesnę karjerą.

Lapkritį kvietėme dalyvauti susitikime su asmeninių finansų konsultantu, virtualios mokyklos „Digiklasė“ mokytoju Nerijumi Murausku. Jo neeilinė istorija ir esminiai verslumo ugdymo patarimai paliko įspūdį ir ne vieną pastūmėjo keisti požiūrį į asmeninius pasirinkimus, lemiančius sėkmingą ateitį.

Gruodį įvykusia trečiąja paskaita „Šiuolaikinis lyderis: motyvacijos tėkmė. Ar realu?“, kurią vedė psichologė, knygų autorė Ramunė Murauskienė, skatinome moksleivius suprasti emocijų valdymo, lyderystės gebėjimų svarbą iš psichologinės pusės.

Aktyvus dalyvių įsitraukimas, klausimai ir diskusijos atskleidė šių temų reikšmingumą jauniems, karjerą planuojantiems žmonėms. O itin džiugino tai, kad į renginius, kurių tikslinė auditorija - Šilutės rajono jaunimas, sulaukėme mokinių registracijų ir įsitraukimo ne tik iš kaimyninės Klaipėdos, bet ir iš Vilniaus, Trakų, Prienų, Pakruojo, Rokiškio rajonų.

Paskatinti žengti pirmyn

Projekto pavadinimas – lotyniška sentencija „Non progredi est regredi!“ (liet. „Neiti pirmyn reiškia žengti atgal“) – atspindi pagrindinę jo idėją – asmeninį tobulėjimą, pažangos siekimą. Siekdami pastebėti, paskatinti jaunų žmonių iniciatyvas, motyvaciją ir pastangas, surengėme Jaunimo iniciatyvos ir lyderystės apdovanojimus už 2020-2021 metus. Juose įvertinti pareigingumu, mokymosi rezultatais, asmenine pažanga pasižymėję mokiniai-lyderiai, taip pat ir kasdien gerą nuotaiką dovanojantys, idėjų nestokojantys jaunuoliai.

Reikšmingos nominacijos – „Metų verslininkas“ ir „Metų iniciatyva“ – atkreipė dėmesį į aktyvius, gerovę sau ir kitiems rajono mastu kuriančius jaunuolius. „Metų iniciatyvos“ titulas jaunimo balsavimo rezultatais atiteko Viltės Pranaitytės ir Guodos Stoškutės inicijuotai vasaros terasai Šyšos upės pakrantėje „TeraTerasa“. „Metų verslininkėmis“ pripažintos jau minėtoji Guoda ir jos kolegė Ieva Ropytė - šios merginos dar mokyklos suole įkūrė savo verslo bendrovę „Coshelle“ ir sėkmingai pardavinėjo originalias rankų darbo žvakes, tuo įkvėpdamos bendraamžius pomėgį paversti verslu ir išnaudoti savo potencialą.

Nauja erdvė iniciatyvoms

Gavus Šilutės rajono savivaldybės jaunimo programos finansavimą, Šilutės Vydūno gimnazijoje pavyko įrengti nedidelę erdvę jaunimui, skirtą diskusijoms, iniciatyvoms, organizaciniams reikalams. Ne tik vydūniečių, bet ir gimnazijos svečių pamėgta Iniciatyvų ir lyderystės erdvė tapo šio jau įgyvendinto projekto įamžinimu, kviečiančiu ir toliau susitikti, bendradarbiauti, kurti.

Projekto įgyvendinimo komanda: Šilutės Vydūno gimnazijos Mokinių tarybos nariai Ignas Želvys, Lukrecija Paužuolytė, Aistė Petrikaitė, Nedas Zaniauskas, Audronė Marcinkevičiūtė, Deimantė Sūdžiūtė, Armandas Vaičius; gimnazijos alumnės Gabija Montrimaitė, Ineta Paulauskaitė. Koordinatorė - šokio vyresnioji mokytoja Lina Linkė. 


Straipsnio komentarai

Komentarų nėra. Parašyk komentarą pirmasis!
Apklausa
Ar Lietuvoje reikėtų uždaryti rusakalbių mokyklas?