Nuostolingo tualeto fone ryškėja ir kitos problemos

2022-07-14, Sergėjus Gvildys
Automobiliais nevengiama įvažiuoti į pėsčiųjų zoną Turgaus aikštėje.
Automobiliais nevengiama įvažiuoti į pėsčiųjų zoną Turgaus aikštėje.
Diskusija dėl viešojo tualeto paslaugų kainos didinimo praskleidė problemų šydą, su kuriomis susiduriama sprendžiant Šilutės miesto viešųjų erdvių atnaujinimą. Apie šiuos dalykus kalbėjosi Šilutės rajono savivaldybės tarybos nariai, teikdami ir daugiau pasiūlymų.

Pabrango gamtos reikalų paslauga

Viešojo tualeto paslaugomis miesto gyventojai ir svečiai nuo šiol naudosis mokėdami dvidešimčia centų brangiau. Birželio paskutinę dieną Šilutės rajono savivaldybės tarybos posėdyje buvo patvirtinta nauja 0,50 centų kaina už naudojamasi viešuoju tualetu. Tiesa, jis yra vienintelis miesto centre. Nors balsuojama buvo sklandžiai, tačiau komitetuose bei Tarybos posėdyje buvo išsakyta įvairių nuomonių.

Administracijos direktoriaus pavaduotoja Daiva Žebelienė, gindama valdžios poziciją dėl kainos didinimo, teigė, kad šį žingsnį lemia akivaizdūs procesai ekonomikoje ir didėjantys personalo atlyginimai. Paskaičiuota, kad Šilutės viešojo tualeto eksploatavimo išlaidos 2021 metais sudarė 20 004 eurų, o pajamos - tik 2 370 eurų. Be to, išlaidos 2022 metais tik didės, 88 eurais padidėjus šiais metais minimaliam darbo užmokesčiui. Į Tarybos nario Algirdo Gečo siūlymus pagalvoti dėl veikiančių automatinių tualetų įrengimo, administracija žiūri teigiamai. Modernūs automatiniai tualetai yra Savivaldybės planuose, bet šiuo metu tai įgyvendinti neįmanoma dėl piniginių stygiaus. Pirmasis automatinis viešasis tualetas suplanuotas Šilokarčemos kvartale, saloje.

Siūlo įrengti maršrutų žemėlapius

Atkreiptas dėmesys į reklaminių nuorodų trūkumą. Dėl šios priežasties miesto svečiams sunkiau orientuotis. Administracijos direktorius išsakė prielaidą, kad nuorodos galėjo dingti po pėsčiųjų takų tvarkymo centrinėje gatvėje. Taip pat Tarybos nariams rūpi tualetas neįgaliems Šilokarčemos kvartale, kurį esą buvo pažadėta palikti po miesto šventės.

Administracijos direktorius pažadėjo, kad toks tualetas atsiras arba prie kultūros ir pramogų centro arba Šilokarčemos kvartale. Buvo siūloma padaryti maršrutų nuorodas, kuriose būtų nurodytos lankytinos vietos, esamų pastatų aprašai ir nuorodos į tualetą. Tam, kad miesto svečiams jį būtų lengviau surasti, spaudžiant gamtiniam reikalui. Tokių taškų galėtų būti apie devynis, nors siūliusi tokią idėją Tarybos narė Daiva Plikšnienė nenutuokė, kaip turėtų būti tai finansuojama.

Tačiau, politikės manymu, tokiuose maršrutiniuose žemėlapiuose tualeto taškas yra būtinas dalykas.

Antrindamas liberalės siūlymui, konservatorius Zigmantas Merliūnas pasiūlė įrengti informacinius stendus buvusių pastatų vietose. Tad žmonės, kurie lankosi Šilutėje, galėtų sužinoti buvusių pastatų istoriją. Su pasiūlymais sutiko ir administracijos direktorius:

„Idėjų turėjome daug, bet pinigai mums neleido padaryti“, – teigė Virgilijus Pozingis.

Kodėl nori atskirti važiuojamą dalį?

Taip pat jis atkreipė dėmesį, kad Turgaus aikštės papuošimui taip pat nepakako pinigų. Administracijos direktoriui norėtųsi čia daugiau žalumos, gėlynų ir kažkokiu būdu labiau atskirti ją nuo važiuojamos dalies. Kiek ši nuomonė yra susijusi su klausimu Tarybos posėdyje, iškeltu Tarybos narės Lijanos Jagintavičienės? Politikė domėjosi dėl automobilių statymo tvarkos aikštėje, ir kodėl jie statomi toje aikštės vietoje, kur tai daryti negalima. Tuomet administracijos direktorius paaiškino, kad jam žinomi tik tokie faktai, kai renginių metu juos aptarnaujantys automobiliai įvažiuoja į pėsčiųjų zoną. Iš tikrųjų, kairėje aikštės pusėje automobilių negalima statyti ir jei paaiškėtų faktai, pasak V. Pozingio, tie asmenys bus nubausti.

Jam antrino ir meras Vytautas Laurinaitis. „Nežinau, nemačiau ir negaliu komentuoti, kas kur pasistato“, - šypsojosi meras. Situacija verta šypsnio, jei veiksmas vyksta po kabineto langais. Dar daugiau veiksmo vyksta jau gerokai po darbo, giliais vakarais. Mat aikštė jau tapo ir jaunimo mėgiama, kurios pėsčiųjų zonoje nevengiama statyti automobilių. Ir susidaro jausmas, kad kažkur dar šlubuoja kontrolė...


Straipsnio komentarai

Komentarų nėra. Parašyk komentarą pirmasis!
Apklausa
Ar reikėtų siųsti Lietuvos karius į Ukrainą?