Ventės rage atlikti valymo darbai

2022-08-29, VVKD informacija
Vidaus vandens kelių direkcija kruopščiai ir planingai dirba, kad vandens kelių maršrutų daugėtų, o laivybos entuziastai ir keleiviai galėtų rinktis įvairius maršrutus.
Vidaus vandens kelių direkcija kruopščiai ir planingai dirba, kad vandens kelių maršrutų daugėtų, o laivybos entuziastai ir keleiviai galėtų rinktis įvairius maršrutus.
Ventės rage atlikti valymo darbai, sudarytos palankios sąlygos keleivinei, pramoginei laivybai visu navigacijos laikotarpiu, laukiami visi laivybos entuziastai!

Vidaus vandens kelių direkcija (VVKD) kruopščiai ir planingai dirba, kad vandens kelių maršrutų daugėtų, o laivybos entuziastai ir keleiviai galėtų rinktis įvairius maršrutus. Tik sukūrus infrastruktūrą, atveriamos galimybės naujoms šakoms, šiuo atveju maršrutams Kuršių mariose. Šiuo metu šalia Ventės molo VVKD vykdomi gilinimo darbai dėl vandens kelio atšakos į Ventės rago molą įrengimo.

Ventės ragas – pusiasalis Kuršių mariose, Šilutės rajone. Pusiasalis labiausiai žinomas dėl jame įkurtos migruojančių paukščių žiedavimo stoties bei seniausio iš Lietuvoje išlikusių septynių švyturių. Ventės pusiasalio smaigalyje 1863 m. buvo pastatytas 11 m aukščio švyturys, kad laivams ir sieliams rodytų kelią. Nuo švyturio apžvalgos aikštelės matosi plati Kuršių marių panorama, Kuršių Nerija, Rusnės sala. VVKD siekia, jog ši nuostabi vieta būtų puikiai pasiekiama vandens keliu, kad uostas būtų patogus, maksimaliai naudojamas, jog galėtų prisiparkuoti keleiviniai laivai, keltai ar didesnės grimzlės pramoginiai laivai, sudarytos palankios sąlygos keleivinei, pramoginei laivybai visu navigacijos laikotarpiu. Neabejojame, kad maršrutas Ventės ragas–Nida bus labai populiarus.

Šią savaitę jau yra praktiškai užbaigti planuoti valymo darbai vandens kelio atšakoje į Ventės ragą, taip pat valymo darbai atliekami ir pagal molą, kur planuojama pastatyti pontonines prieplaukas laivams švartuoti. Darbuojasi VVKD žemsiurbė „Upyna“. Poreikis atlikti valymo darbus atsirado dėl natūralių hidrometeorologinių poveikių: vandens srovės, vėjas, bangos ir ledas darė įtaką dugno pokyčiams – laivakelis užsinešė nešmenimis. Jeigu įrengus vandens kelią jo gylis buvo apie 1,5 m, tai šių metų pradžioje gylis vietomis nesiekė ir 0,5 m. Laivybai užtikrinti buvo būtina atlikti valymo darbus iki projektinių kelio matmenų. Darbai buvo planuoti, jie vykdomi visuose vandens keliuose, siekiant užtikrinti reikiamus matmenis.

Deja, gamta vandens kelius veikia, matyt, labiausiai, sąnašos užneša laivakelį, reikalinga ir netgi būtina reguliariai atlikti valymo darbus. Po atliktų valymo darbų gylis ties molu bus apie 1,5 m gylio, bet įvertinant vandens lygio pokyčius, kuriam didelę įtaką daro vėjo stiprumas ir kryptis, saugi laivo grimzlė galėtų būti 1,0 m, bet konkrečiu atveju situaciją turi įsivertinti laivo kapitonas (laivavedys). VVKD e-navigacijos žemėlapyje gylis šiame vandens kelyje kiekvieną dieną bus atnaujinamas kaip ir visuose kituose eksploatuojamuose vandens keliuose.


Straipsnio komentarai

Komentarų nėra. Parašyk komentarą pirmasis!
Apklausa
Ar reikėtų siųsti Lietuvos karius į Ukrainą?