Juknaičių mokiniai ir mokytojai lankėsi Italijoje

2022-11-11, Juknaičių pagrindinės mokyklos muzikos mokytoja Jūratė ŠUKIENĖ
Vizito metu daug sužinota apie italų švietimo sistemą, tradicijas ir kultūrą.
Juknaičių pagrindinė mokykla dalyvauja tarptautiniame Erasmus + projekte  EAT BEST – MOVE MOST – DO BEST. Projekte dalyvauja 5 partnerės šalys: Lietuva, Italija, Turkija, Ispanija ir Slovakija. Spalio 21 dieną mokyklos delegacija: muzikos mokytoja Jūratė Šukienė, anglų kalbos mokytoja Banga Sabaliauskienė, 6 klasės mokinė Urtė Urniežiūtė, 7 klasės mokinė Anetė Žulkutė, 8 klasės mokinės Rusnė Ruzgutė ir Džiuga Sidaravičiūtė vyko į pietryčių Italijos miestą Čerinjolą.

Pirmąją vizito dieną  buvome svetingai pasitikti Čerinjolos ,,Di Vittorio – Padre Pio“ mokykloje, susipažinome su šalių partnerių delegacijomis, pasivaikščiojome po pradinės ir pagrindinės mokyklos pastatus. Mokiniai iš įvairių šalių susidraugavo žaisdami žaidimus sporto salėje bei mokyklos stadione. Vėliau vykome į pažintinę ekskursiją po Čerinjolos senamiestį, kuriame mokinių komandos ieškojo istorinių  lobių. Svečius sužavėjo gražuolė miesto katedra. Turiningą dieną vainikavo ledų degustacija itališkų ledų ,,Perrucci“ gaminimo įmonėje.

Antrąją dieną projekte dalyvaujančių šalių delegacijos lankėsi Čerinjolos merijoje, kur apsikeitė atminimo dovanomis. Sočiai papietavę vykome aplankyti Del Monte pilies Andrijos mieste. Neišdildomų ispūdžių paliko ne tik 13 amžių menanti įspūdinga pilis, bet ir vaizdas, atsiveriantis nuo pilies kalvos. Taip pat aplankėme Adrijos jūros pakrantę, kurioje akį traukė krabai, įvairiausios kriauklės ir, žinoma, palmių alėja.

Trečiąją vizito dieną mokinių komandos kūrė plakatus, skirtus balandžio 6 d. švenčiamai Pasaulinei sporto dienai. Džiugu, kad Lietuvos ir Italijos mokinių jungtinės komandos plakatas buvo išrinktas geriausiu. Vėliau sekė kiekvienos šalies mokinių fiziškai aktyvių veiklų ugdymo procese pristatymas. Sužinojome, kokios fizinio ugdymo pamokos, fizinio aktyvumo veiklos, sporto šakos propaguojamos projekto dalyvių šalyse.  Po įdomios ekskursijos Druskos muziejuje bei didžiausios Europoje figos lankymo, smagiai vakarieniavome gardaus itališko maisto ir įžymybių nuotraukų pilname Holyvudo bare.

Ketvirtoji diena buvo kupina įsimenančių ekskursijų. Vykome į Bari miestą. Ten, lydimi smagaus gido, vaikščiojome senamiesčio gatvelėmis, stebėjome, kaip gaminami makaronai, aplankėme miesto pilį, Švento Nikolo katedrą, įspūdingą pakrantę. Po pietų vykome į kerintį Alberobello miestą, kuris yra įtrauktas į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą, nes išsiskiria unikalia architektūra. Apie 1 000 tradicinių trullo namukų: vienaukščių, apskritų arba kvadratinių pastatų, dengtų kūginiais akmeninių plytelių stogais, priminė stebuklingą pasakų pasaulį.

Paskutinė penktoji vizito diena prasidėjo seminaru apie sveikos mitybos ir fizinio aktyvumo naudą. Vėliau sekė sertifikatų teikimo vizito dalyviams ceremonija bei atsisveikinimo pietūs.

Vizito metu daug sužinojome apie italų švietimo sistemą, tradicijas ir kultūrą, turėjome progą paragauti tradicinių itališkų patiekalų ir padiskutuoti apie mokinių sveikos gyvensenos, fizinio aktyvumo įpročius su skirtingų šalių atstovais, gilinti anglų kalbos gebėjimus.

Penktasis Erasmus+ projekto šalių partnerių susitikimas vyks 2022 m. kovo 6-10 dienomis Ispanijos mieste Valensijoje.

Straipsnio komentarai

Komentarų nėra. Parašyk komentarą pirmasis!
Apklausa
Ar reikėtų siųsti Lietuvos karius į Ukrainą?