Stovyklavo Juknaičių „Smalsučiai“

2023-07-14, Projektą rengusios ir vykdžiusios mokytojos Daina ENDZELIENĖ, Birutė VERBUVIENĖ, Svetlana JUCIENĖ

Kartu su vasara atėjo ir poilsio stovyklos  metas. Žingeidūs, aktyvūs ir smalsūs Juknaičių pagrindinės mokyklos pradinukai susirinko smagiai kartu praleisti laiką „Smalsučių“ stovykloje. Šių metų stovyklos veiklos bus orientuotos į kultūros paveldo objektus, gimtojo krašto istoriją, dvarų architektūrą, žirgų pažinimą, judriuosius komandinius žaidimus.

Mokiniai aplankė H. Šojaus, Švėkšnos, Norkaičių, Šilgalių, Kucų dvarus, Šilgalių „Nemuno“ ir Juknaičių žirgų sporto klubo žirgynus. Dalyvavo pažintinėse edukacijose apie dvarus, jų paskirtį, buitį, veiklas. Susipažino, kad neatsiejama dvarų veikla – tai žirgų ūkiai, turgūs. Dalyvavo projekto „Šilutės krašto dvarai“ pristatyme. Piešė dvarų pastatus, kraštovaizdį, kapinaites, žirgus. Žaidė  judriuosius, lavinamuosius lauko žaidimus.

Lankydamiesi Norkaičiuose, apžiūrėjo dar gerai išlikusią, buvusią dvaro komplekso didybę. Susipažino su miškininko profesijai atstovaujančiais Jovita ir Vladu Toliušiais, kurie ne tik įdomiai papasakojo dvaro istoriją, aprodė teritoriją, pastatus, dvaro istoriją saugančius, iki šių dienų išlikusius simbolius, architektūros detales, bet ir palydėjo iki dvaro savininkų  kapinaičių.

Lankantis  Šilgalių „Nemuno“ žirgyne mokiniai lavino empatiškumo, socialinio sąmoningumo ir teigiamų tarpusavio santykių kūrimo įgūdžius. Žirgyno darbuotoja, šauni gidė Ramunė Jasienė vaikams papasakojo žirgyno istoriją, parodė Trakėnų veislės žirgus, jų pakinktus, treniruočių ir laisvalaikio erdves. Stovyklautojai mokėsi nuspėti kitų emocijas ir savijautą skirtingose situacijose, analizavo galimus iššūkius ir kliūtis, kaip žmogaus elgesys veikia žirgus, kaip suprasti jų kūno kalbą ir savijautą. Šilgalių dvaro ansamblis akivaizdžiai parodė, kad kultūros paveldo objektus būtina saugoti, tyrinėti, puoselėti. Kucų dvare pasitiko dabartiniai šeimininkai, leido ne tik kiemą apžiūrėti, bet ir pasigrožėti restauruojama terasa, užlipti plačiais lenktais laiptais į palėpę. Norisi tikėtis, kad kultūrinę kompetenciją įgijęs mokinys taps atviru kultūrinei tradicijai, jos puoselėjimui.

Į Šilutės H. Šojaus dvarą stovyklautojai žygiavo garsiąja Promenada, užsukdami ir į Šilutės salos parke esančią pramogų aikštelę. Dvare mokiniai žaidė orientacinį žaidimą „Pažink senąjį Šilutės dvarą“. Mokiniams labai patiko aktyvus istorinių faktų pažinimas, atliekant įvairias užduotis komandose. Mokėsi bendradarbiauti ir mokytis bendradarbiaujant, susiedami naują informaciją su jau žinoma. Taip pat pasigamino dvaro maketą – magnetą.

Ekskursiją po Švėkšnos miestelį vedė muziejininkė Monika Žąsytienė. Ją  pradėjo nuo pažinties su bažnyčios architektūra, tada supažindino su muziejaus ekspozicija ir dvarviete, jos išlikusiais akcentais. Įsiamžinę Viloje Genovefa, stovyklautojai Amatų centre dalyvavo bičių vaško žvakių liejimo edukacijoje.

Juknaičių žirgų sporto klubo žirgyną stovyklos dalyviai pasiekė pėsčiomis. Čia juos maloniai pasitiko klubo vadovas bei Šilutės sporto mokyklos treneris Gedmantas Grygelis. Parodė žirgų gyvenamas patalpas, treniruočių erdves ir papasakojo, kokiomis nuotaikomis šiandien gyvena žirgynas. Mokiniai dosniai dalijosi atsineštomis lauktuvėmis - morkomis, o žirgai atsidėkojo pajodinėjimu.

Stovyklą apibendrino Šilutės kraštotyros draugijos pirmininkė Regina Meškauskienė, vaizdžiai papasakodama apie išlikusius mūsų krašte dvarus, pristatydama projektą „Šilutės krašto dvarai“. Stovyklos veiklos aptarimo metu mokiniai  pasidalino patirtais įspūdžiais, pasakė ką naujo sužinojo, kas labiausiai sužavėjo, ką norėtų pakartoti  ir žaidė judriuosius lauko  žaidimus.

Programos iškelti tikslai ir uždaviniai buvo įgyvendinti. Stovyklos metu mokiniai gilino žinias apie kultūros paveldo objektus, kaip juos būtina saugoti, tyrinėti, puoselėti ir kitaip apginti nuo visiško sunykimo. Plėtojo gebėjimus stebėti, tyrinėti. Remdamiesi istorijos šaltiniais, tekstais ir šiuolaikinėmis medijomis, mokiniai analizavo įvairią gyvenamosios vietovės istorinę (kraštotyrinę) medžiagą. Mokiniai gebėjo apmąstyti, įvertinti žinias, savybes ir įvardinti, kaip panaudoti jas bendruomenės gerovei.


Straipsnio komentarai

Komentarų nėra. Parašyk komentarą pirmasis!