Pirmųjų 10 sekundžių taisyklė: kaip užkabinti pašnekovą (šaltų skambučių metodika)?

2025-04-29, Prenešimas spaudai
Iliustracija – pexels.com
Iliustracija – pexels.com
Šalti skambučiai – iššūkis net patyrusiems pardavėjams. Kiekvienas skambutis yra tarsi šuolis į nežinomybę: nežinai, kokioje nuotaikoje pašnekovas, kiek jis užsiėmęs ir ar apskritai norės bendrauti... Bet viena taisyklė galioja visada – pirmosios 10 sekundžių nulemia, ar jūsų pokalbis tęsis, ar bus greitai nutrauktas.

Tai tarsi durų pravėrimas. Jei jas atidarote sklandžiai, maloniai ir su aiškiu tikslu – turite didesnę galimybę būti išklausytas. Tad kaip išnaudoti šį laiką maksimaliai efektyviai?

Kodėl svarbios pirmos sekundės?

Tyrimai rodo, kad žmogus per 7–10 sekundžių susidaro pirmą įspūdį apie jus, net jei bendraujate tik balsu. Per tą laiką jis spėja įvertinti jūsų toną, energiją, kalbėjimo tempą ir net tai – kiek esate užtikrintas tuo, ką sakote. Jei pašnekovas iškart pajunta, kad skambutis nereikalingas, neaktualus arba kad kalbate per daug „parduodančiai“ – pokalbis baigsis dar neprasidėjęs.

Šaltų skambučių esmė – priversti žmogų bent kelias sekundes pamąstyti, ar verta išklausyti, ką turite pasakyti.

Taisyklė nr. 1 – būk konkretus

Pirmieji žodžiai turi būti aiškūs ir tikslūs. Venkite ilgų įžangų, tokių kaip „Laba diena, skambinu jums pristatyti mūsų naujausių produktų...“. Tokios frazės skamba kaip standartinis pardavimas ir pašnekovas greičiausiai iškart norės baigti pokalbį.

Verčiau pradėkite nuo savo vardo, įmonės ir aiškaus tikslo – kodėl skambinate. Pavyzdžiui:

„Sveiki, čia Tomas iš [įmonės pavadinimas], skambinu trumpai pasikalbėti apie sprendimus, kurie padeda sumažinti logistikos išlaidas.“

Taisyklė nr. 2 – parodyk pagarbą laikui

Viena efektyviausių frazių šaltuose skambučiuose: „Ar galiu trumpai atimti jūsų 30 sekundžių?“ Tai iškart sumažina įtampą ir parodo, kad vertinate žmogaus laiką. Daugelis sutinka bent trumpai išklausyti, ypač jei jaučiasi gerbiami. Svarbiausia – laikytis duoto pažado ir, jei reikia, paprašyti leidimo pratęsti pokalbį.

Taisyklė nr. 3 – balso tonas ir tempas

Net jei sakote tobulai paruoštą sakinį – jūsų balso tonas ir tempas daro didžiulį poveikį. Kalbėkite užtikrintai, bet draugiškai. Jei skambate per daug formalūs arba pernelyg atsipalaidavę – pašnekovas gali nesuprasti jūsų ketinimų.

Taisyklė nr. 4 – nebijokite būti autentiški

Šablonai padeda, bet autentiškumas laimi. Jei pokalbis skamba kaip iš mokymo knygos – pašnekovas tai jaučia. Pabandykite įvesti kažką netikėto: „Turbūt nelaukiate šio skambučio, bet gal turite minutę išgirsti, kaip sprendžia problemą įmonės kaip jūsų?“ Tokios frazės kuria bendravimą, o ne tik formalų pristatymą.

Šalti skambučiai nėra tik apie pardavimą – jie apie kontaktą. Pirmųjų 10 sekundžių taisyklė padeda pereiti tą slenkstį, kai pašnekovas sprendžia: klausyti ar ne. Tiksli įžanga, pagarba laikui, užtikrintas tonas ir šiek tiek žmogiškumo – tai raktai, kurie atveria duris ilgesniam pokalbiui.


Straipsnio komentarai

Komentarų nėra. Parašyk komentarą pirmasis!
Apklausa
Ar jaudinatės dėl NT mokesčio?