Švėkšnos specialiojo ugdymo centre nuo rugsėjo turėtų mokytis perpus mažiau vaikų

2015-05-18, BNS
Švėkšnos specialiojo ugdymo centras
Švėkšnos specialiojo ugdymo centras
Švėkšnos specialiojo ugdymo centre pirmadienį apsilankiusi švietimo ir mokslo viceministrė Natalja Istomina sako, kad šioje įstaigoje mokslo metus turėtų baigti dabar čia ugdomi 60 auklėtinių, bet naujus mokslo metus pradėti ne daugiau kaip 30 vaikų.

Ji taip pat teigė, kad sprendimo dėl nuobaudos skyrimo įstaigos vadovei ministerija dar nėra priėmusi.

Spręsti klausimą dėl drausminės atsakomybės centro direktorei taikymo yra pasiūliusi vaiko teisių apsaugos kontrolierė Edita Žiobienė, ji įstaigos veikloje nustatė pažeidimų, susijusių su vaikų apsauga nuo smurto, švietimo pagalbos bei sveikatos priežiūros paslaugų teikimu, saugios ir sveikos aplinkos, privatumo užtikrinimu, vaikų teisių gynimu baudžiamajame procese ir kt.

Įstaiga norėjo priimti 100 vaikų

Į Švėkšnos centrą viceministrė vyko pasidomėti, kaip vyksta vaikų būklės vertinimas, kuris atliekamas siekiant patikslinti vaikų diagnozes.

„Norime pamatyti realią situaciją, ar buvo piktnaudžiaujama siunčiant vaikus į Švėkšną, ar yra vaikų, kurie atsiųsti ne pagal paskirtį į šitą įstaigą. Kol kas dar tų rezultatų neturime, aš tiesiog norėjau pasidomėti, kaip vyksta. Mes toje įstaigoje nepaliksime nuo rugsėjo 1 dienos daugiau kaip 30 vaikų, optimalus skaičius, manome, yra 20. 30 būtų maksimalus, nors įstaiga pajėgi priimti ir 100 vaikų. Dabar jų yra 60“, – BNS pasakojo viceministrė.

„Jeigu vaikų bus daugiau negu 30, mes turime atrasti tinkamą vietą, kur dalis vaikų pradės mokslo metus“, – taip pat sakė ji ir pabrėžė, kad didesnė pagalba probleminiams vaikams galėtų būti suteikiama jų gyvenamosiose vietovėse.

N.Istomina išreiškė viltį, kad bus pritarta siūlymui, jog savivaldybėse atsirastų koordinatoriai, kurie organizuotų vaikams tinkamą pagalbą vietose.

„Pakankamai vieningai Europos Komisijos ekspertai, psichologai ir psichiatrai pasisako už tai, kad vaikas su sutrikimais, jeigu tai nėra liga, neturėtų būti išimamas iš artimos aplinkos – kad visos paslaugos turėtų ateiti pas vaiką, o vaikas vis dėlto turėtų lankyti įprastą ugdymo įstaigą, kur tiesiog būtų jam sustiprinta pagalba“, – dėstė viceministrė.

Turi pagrįsti nuobaudos skyrimą

Švėkšnos specialiojo ugdymo centro direktorės Laimos Navickienės atsakomybės klausimas, pasak viceministrės, dar neišspręstas, nes tebesiaiškinamos teisinės galimybės pagrįsti nuobaudos skyrimą.

„Dėl tos nuobaudos vadovui gilinamės į teisės aktus. Iki ministerijai perimant Švėkšnos specialiojo ugdymo centrą, savivaldybės administracijos įsakymu buvo sudaryta atskira komisija, kuri tyrė direktorės veiksmus, ir, kaip supratau, pažeidimų nerado. Tai kol kas aš negaliu pasakyti, kad bus skirta nuobauda“, – pasakojo N.Istomina.

Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr./Natalja Istomina

Pirmadienį centre apsilankiusi viceministrė sakė susidariusi ramios įstaigos įspūdį.

„Labai rami aplinka. Aišku, vaikų sumažėjęs skaičius yra teisingas sprendimas, tada lengviau tiems vaikams ir padėti, ir juos mylėti, ir visapusiškai ugdyti“, – teigė ji.

Metų pradžioje vaikų skaičius įstaigoje viršijo 70, dabar jų, kaip minėta, yra 60.

Pavadinime nebeliks vietovės

Be kita ko, įstaigą perimanti ministerija numato pakeisti jos pavadinimą atsisakydama vietovės įvardijimo.

„Norime, kad neliktų Švėkšnos šleifo“, – pabrėžė N.Istomina.

Vasarą įstaigoje vaikų turėtų nelikti – atostogų jie grįžta į šeimas arba pas globėjus.

Švėkšnos specialiojo ugdymo centras yra pagrindinės mokyklos tipo specialiojo ugdymo centras elgesio ir emocijų sutrikimų turintiems mokiniams. Padėtimi šiame centre susirūpinta, kai viešumon iškilo duomenys, jog vienos šios įstaigos auklėtinės galėjo užsiimti sąvadavimu ir pardavinėti kitas merginas. Po šio skandalo kilo įtarimų ir dėl netinkamo vaikų drausminimo, jų slopinimo vaistais. Tuomet nuspręsta, kad centrą savo žinion iš Šilutės rajono savivaldybės perima Švietimo ir mokslo ministerija.


Straipsnio komentarai

Komentarų nėra. Parašyk komentarą pirmasis!
Apklausa
Ar Lietuvoje reikėtų uždaryti rusakalbių mokyklas?