Finišas: Benediktas Vanagas ilgiausiame Dakaro etape neišvengė problemų

2016-01-09, gazas.lt
Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowski
Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowski
Penktadienį Dakare – ilgiausias greičio ruožas, trunkantis net 542 km. Aplink Ujunio druskos ežerą Bolivijoje sudėliota trasa ne visiems lietuviams buvo palanki – Antano Juknevičiaus ir Mindaugo Slapšio bei Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažai aukštyn kilo dešimtimis pozicijų, tačiau Benediktui Vanagui su Sebastianu Rozwadowskiu pasisekė mažiau.

Stabiliai ir užtikrintai pirmoje penktadienio greičio ruožo dalyje važiavęs Benedikto Vanago ir Sebastiano Rozwadowskio ekipažas, startavęs iš 22-os pozicijos, po dešimties kontrolės punktų (viso jų 13) užėmė 25-ą poziciją, vėliau neišvengė problemų.

Pakeliui į 11-ą kontrolės punktą ekipažas prarado apie 15 minučių. Atkarpą, kurią varžovai įveikė maždaug per 25-29 minutes, B.Vanagas nuvažiavo per 44-ias. Tai lenktynininkui kainavo 7 pozicijas – jis nukrito į 32-ąją.

Toje pačioje kelių dešimčių kilometrų atkarpoje daug laiko prarado ir Robby Gordonas, Sheldonas Creedas bei dar keli greičiausiųjų dvidešimtuke važiavę lenktynininkai. Kaip po finišo sakė pats B.Vanagas, jis nulėkė nuo kelio ir automobiliui pramušė tris ratus.

Preliminariais duomenimis, B.Vanago ir S.Rozwadowskio ekipažas šeštame Dakaro etape užėmė 32-ą vietą.

„Prieš startą nusiteikėm – greitai, bet švelniai. Labai jau ilgas greičio ruožas. Ten tiek visko gali nutikti. 70 km nuo starto pramušėm ratą. Stojom keisti. Greitas sustojimas, bet 2 dalyvius praleidom. 

Sunku nupasakoti, kokio ilgio distancija yra 543 km. Mūsų atveju, 6 valandos nuolatinės koncentracijos. Kai kiekvieną milisekundės dalį turi puikiai žinoti, ką darai, ir priiminėti sprendimus. 

Likus 90 km iki finišo ratu kabinau uolą ir atlikau milžiniškų uolų pilnos pievos inspekciją. Kol numušiau greitį, praradom 3 ratus. Atsarginiai likę buvo tik 2. Šiam incidente praradom apie 15 min.“, – įspūdžius po finišo bėrė B.Vanagas.

Antanas Juknevičius su Mindaugu Slapšiu sėkmingai įrodė, kad ketvirtadienio nesėkmė buvo atsitiktinė. Jau pirmame kontroliniame punkte šovę iš 70-os vietos į 44-ą, jie ir toliau pamažu kilo aukštyn bei finišą pasiekė 34-oje vietoje.

Jiems ketvirtadienis taip pat nebuvo rožėmis klotas – viduryje greičio ruožo sugedus „Toyota Hilux“ vairo stiprintuvui, lenktynininkai bandė jį sutvarkyti. Remontui nepavykus, iki finišo jie važiavo lėčiau nei galėtų sveiku automobiliu, tačiau penktadienį į trasą pajudėjo techniškai tvarkingu „Toyota Hilux“ visureigiu.

„Startavus iš rikiuotės galo pirmus 100 km mums teko be galo daug dulkių. Nepaisant to, per šį atstumą sunkiomis sąlygomis aplenkėme daugiau nei 20 lėčiau važiavusių automobilių. Turėdami laisvesnę trasą pagavome savo ritmą ir važiavome tikrai geru tempu. Tiesa, likus vos 60 km iki greičio ruožo finišo vėl praradome vairo stiprintuvą, todėl likusią dalį įveikėme tikrai ne savo greičiu“, – po finišo sakė A.Juknevičius.

Šuolį aukštyn padarė Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažas, važiuojantis „SEAT Leon Dakar“. Jie po pirmojo kontrolės punkto (iš 13) buvo 88-oje pozicijoje, nors startavo tik 96-i. Po keturių kontrolės punktų ekipažas pakilo į 71-ią poziciją, o po 11-os buvo klasifikuojamas 48-oje vietoje, kurioje išsilaikė iki pat finišo.

Itin prastai pabaigę ketvirtadienio greičio ruožą ir finišavę paskutiniai, SEAT važiuojantys lietuviai, panašu, panoro atsigriebti už diena anksčiau prarastas septynias valandas tvarkant automobilį viduryje trasos


Straipsnio komentarai

Komentarų nėra. Parašyk komentarą pirmasis!
Apklausa
Ar Lietuvoje reikėtų uždaryti rusakalbių mokyklas?